Color variations of the same logo
Datum start: 08-08-2014
Datum einde: 22-08-2014
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.



Here is my concept for your logo. It is based on the open book formed by the two birds flying against the sun (which is the letter "O").
The open book symbolizes learning, inspiring, exploring and achieving and refers to a supportive environment that enables professionals and parents to develop their skills. The birds, metaphor for freedom, stand for a positive environment where participants can freely (re)discover their talents and self-confidence.
The design is modern, clean, simple and suitable for any (online and offline) media. It works great in full color as well as black-and-white, at all sizes and on different backgrounds.
The font used for "Lokus" goes very well with the Latin word. It was created upon the Roman alphabet the way it looked in Roman times.
Yellow parts (within the letter "O" are optional. They can be transparent as well.
Your feedback (in Dutch or English) regarding overall design, fonts and colors is welcome.
Please, don't forget to enlarge the images to see the actual colors and details.
Kind regards,
Lyra