LOGO BRANDING - SPA SPORT HOTEL ZUIVER
Wedstrijd gegevens:
- Wedstrijd van: zuiveramsterdam
- Categorie: Logo
- Totaal budget: € 1,000.00
- Datum start : 04-10-2011 17:10
- Datum einde : 31-10-2011 17:15
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg.
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 268
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
Doorontwikkeling van het huidige SPA ZUIVER LOGO. Het huidige logo past niet binnen de nieuwe visie en de strategie van het gezondheidsdenken. De huidige naam SPA SPORT HOTEL is erg op het product gericht en Zuiver zal haar naam dan ook hoogstwaarschijnlijk veranderen naar SPA ZUIVER waarbij de focus op de mindstyle wordt gelegd en niet zo zeer op de producten die in het centrum aangeboden worden. Het logo is tevens in huidige vorm niet sterk als naam of beeldmerk. Sterke behoefte voor beeldmerk welke tevens bij het merkenbureau te registreren is en waarmee Zuiver kan gebruiken voor haar productontwikkeling (denk hierbij aan lifstyle goederen).
Vereiste beeldmerk/logo;
Het logo dient het gevoel van Zuiver uit te stralen. We zoeken hierbij naar een strak beeldmerk welke ook ZEER geschikt is om in zwart/wit te gebruiken en op producten. Het logo dient hierbij ook rust uit te stralen. Gewenste kleur van het beeldmerk is een natuurlijke tint blauw (denk hierbij aan zuiver water of zuivere lucht). Ons idee is om een moderne vorm van een mandala te maken, dus abstract en strak. HIerbij mogen de eigenschappen van het bedrijf terugkomen; personal, health, beweging, wellness maar ook de volgende kernwaarden bevatten: transparant, eerlijk, zuiver en daarbij de balans tussen lichaam en geest.
Bedrijfsomschrijving:
Zuiver Personal Health & Wellness Centrum. Spa Zuiver is een compleet en luxueus sport-en wellness centurm op een kleine 50.000 m2 gelegen op een prachtige locatie aan het Amsterdamse Bos. Zuiver gelooft in de werking van een gezonde geest in een gezond lichaam. Een gezonde balans tussen beweging, rust, zingeving en voeding zorgt ervoor dat een ieder het beste uit haar of zijn leven kan halen. Het belang van een gezonde geest in een gezond lichaam wordt al eeuwen in filosofieen en religies benadrukt. Binnen het gezondheiddsdenken is sport en de geestelijke ontspanning actueel. Spa Zuiver draagt bij aan de ontwikkeling en de gezondheid van haar leden. 'mens sana in corpore sano'
Doelgroep:
Primair mensen tussen de 35-70 jaar. Iedereen van jong tot oud die bewust bezig zijn met haar of zijn gezondheid.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Basis dient wit te zijn met een steunkleur taupe en een blauwe kleur welke staat voor gezondheid, schone lucht en schoon water.
Tekst 'SPA ZUIVER' in taupe; pantone 405
Kleurgebruik; blauw/taupe/diverse tinten grijs of taupe
Rekening houdende; het logo dient bruikbaar te zijn zowel in zwart/wit en als beeldmerk voor online media (applications) en lifestyle producten. Echter zal het logo in alle tijden wel rust uit dienen te stralen. Het huidige logo SPA SPORT HOTEL ZUIVER wordt dus SPA ZUIVER. Onder het logo is er een behoefte aan een description met de tekst 'Personal Health & Wellness Club'. Het lettertype is in de huidige huisstijl metacondensed en eurostyle.
brightid
-
-
Toelichting van de designer brightid:
Nog een variant,
met vriendelijke groet,
Thessa van Gigch -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer brightid:
Hierbij een nieuw ontwerp. Water (in vloeibare of vluchtige vorm) is de zuivere reiniging om lichaam en geest in balans te brengen. Via Zuiver vindt men het juiste pad naar binnen om in balans te komen en om persoonlijke doelen (spiritueel en lichamelijk) te behalen. Het logo straalt dynamiek uit, heeft kwaliteit, is een geheel / totaal, wellness en balans.
Ik kijk uit naar uw reactie!
m vr gr Thessa van Gigch,
BrightID -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer brightid:
Hierbij nog de zwart wit versie
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer brightid:
Hierbij nog een nieuw ontwerp.
Het ying yang teken staat voor balans. De waterkristal staat voor zuiverheid, denk hierbij aan de bevroren waterkristallen met een positieve intentie door Masaru Emoto. Het geheel is door de kleuren transparant, het water is koesterend en verzorgend. Er zit beweging in het logo en het is open en eerlijk door de open vorm rond het ying yang teken.
Ik heb er ook een zwart wit versie bijgedaan.
Ik hoop dat ik in de goede richting denk en hoor graag jullie reactie,
met vriendelijke groet,
Thessa van Gigch -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer brightid:
Hierbij stuur ik nog het huisstijl ontwerp met voorbeelden van de diverse uitingen.
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer brightid:
Hierbij mijn logo en huisstijl ontwerp voor Zuiver.
Ik hoop dat mijn ontwerp u aanspreekt.
Ik kijk uit naar uw reactie!
met vriendelijke groet,
Thessa van Gigch
BrightID Grafische vormgeving -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-