LOGO BRANDING - SPA SPORT HOTEL ZUIVER
Wedstrijd gegevens:
- Wedstrijd van: zuiveramsterdam
- Categorie: Logo
- Totaal budget: € 1,000.00
- Datum start : 04-10-2011 17:10
- Datum einde : 31-10-2011 17:15
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg.
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 268
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
Doorontwikkeling van het huidige SPA ZUIVER LOGO. Het huidige logo past niet binnen de nieuwe visie en de strategie van het gezondheidsdenken. De huidige naam SPA SPORT HOTEL is erg op het product gericht en Zuiver zal haar naam dan ook hoogstwaarschijnlijk veranderen naar SPA ZUIVER waarbij de focus op de mindstyle wordt gelegd en niet zo zeer op de producten die in het centrum aangeboden worden. Het logo is tevens in huidige vorm niet sterk als naam of beeldmerk. Sterke behoefte voor beeldmerk welke tevens bij het merkenbureau te registreren is en waarmee Zuiver kan gebruiken voor haar productontwikkeling (denk hierbij aan lifstyle goederen).
Vereiste beeldmerk/logo;
Het logo dient het gevoel van Zuiver uit te stralen. We zoeken hierbij naar een strak beeldmerk welke ook ZEER geschikt is om in zwart/wit te gebruiken en op producten. Het logo dient hierbij ook rust uit te stralen. Gewenste kleur van het beeldmerk is een natuurlijke tint blauw (denk hierbij aan zuiver water of zuivere lucht). Ons idee is om een moderne vorm van een mandala te maken, dus abstract en strak. HIerbij mogen de eigenschappen van het bedrijf terugkomen; personal, health, beweging, wellness maar ook de volgende kernwaarden bevatten: transparant, eerlijk, zuiver en daarbij de balans tussen lichaam en geest.
Bedrijfsomschrijving:
Zuiver Personal Health & Wellness Centrum. Spa Zuiver is een compleet en luxueus sport-en wellness centurm op een kleine 50.000 m2 gelegen op een prachtige locatie aan het Amsterdamse Bos. Zuiver gelooft in de werking van een gezonde geest in een gezond lichaam. Een gezonde balans tussen beweging, rust, zingeving en voeding zorgt ervoor dat een ieder het beste uit haar of zijn leven kan halen. Het belang van een gezonde geest in een gezond lichaam wordt al eeuwen in filosofieen en religies benadrukt. Binnen het gezondheiddsdenken is sport en de geestelijke ontspanning actueel. Spa Zuiver draagt bij aan de ontwikkeling en de gezondheid van haar leden. 'mens sana in corpore sano'
Doelgroep:
Primair mensen tussen de 35-70 jaar. Iedereen van jong tot oud die bewust bezig zijn met haar of zijn gezondheid.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Basis dient wit te zijn met een steunkleur taupe en een blauwe kleur welke staat voor gezondheid, schone lucht en schoon water.
Tekst 'SPA ZUIVER' in taupe; pantone 405
Kleurgebruik; blauw/taupe/diverse tinten grijs of taupe
Rekening houdende; het logo dient bruikbaar te zijn zowel in zwart/wit en als beeldmerk voor online media (applications) en lifestyle producten. Echter zal het logo in alle tijden wel rust uit dienen te stralen. Het huidige logo SPA SPORT HOTEL ZUIVER wordt dus SPA ZUIVER. Onder het logo is er een behoefte aan een description met de tekst 'Personal Health & Wellness Club'. Het lettertype is in de huidige huisstijl metacondensed en eurostyle.
GvB
-
-
zuiveramsterdam zegt :
Beste mevrouw of de heer Meijer,
Hartelijk dank voor je design. Erg mooi en strak. Graag zou ik van jou meer uitleg willen omtrent het gekozen ontwerp en wat het ons verteld. Tevens heb ik de briefing iets aangepast waarin staat dat we van de tekst 'spa sport hotel' afgaan en we ons willen focussen op 'spa zuiver'. Goed dat je de punt achter zuiver hebt verwijderd en de description van personal health en wellness hebt toegevoegd. Zou je dit mogelijk willen aanpassen met SPA ZUIVER? Het lettertype vindt ik hierbij niet strak genoeg, hiervoor zie ik graag iets anders. Ben content met je voorstel.
Groet, Tamara -
zuiveramsterdam zegt :
Excuus ik had de basis van een andere mail gebruikt, vandaar de verkeerde naam. De mail verder is wel aan jou persoonlijk gericht.
-
GvB zegt
Beste Tamara,
Hartelijk dank voor de beoordeling en feedback.
Ik heb gekozen voor een moaziekrand omdat die doet denken aan een Romeinsbadhuis ( vloer ). Mozaiek staat voor luxe en duurzaamheid. De ronde vorm staat voor heelheid/totaal. Ik heb de lotus transparant gemaakt want staat voor zuiver . Dat is wat uw organisatie ook uit wil stralen. Er zit volop beweging in de lotus en hij ligt in het midden wat solide en in balans weergeeft.
Ik zal het lettertype aanpassen.
Met vriendelijke groeten,
Lin -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-