LOGO BRANDING - SPA SPORT HOTEL ZUIVER
Wedstrijd gegevens:
- Wedstrijd van: zuiveramsterdam
- Categorie: Logo
- Totaal budget: € 1,000.00
- Datum start : 04-10-2011 17:10
- Datum einde : 31-10-2011 17:15
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg.
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 268
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
Doorontwikkeling van het huidige SPA ZUIVER LOGO. Het huidige logo past niet binnen de nieuwe visie en de strategie van het gezondheidsdenken. De huidige naam SPA SPORT HOTEL is erg op het product gericht en Zuiver zal haar naam dan ook hoogstwaarschijnlijk veranderen naar SPA ZUIVER waarbij de focus op de mindstyle wordt gelegd en niet zo zeer op de producten die in het centrum aangeboden worden. Het logo is tevens in huidige vorm niet sterk als naam of beeldmerk. Sterke behoefte voor beeldmerk welke tevens bij het merkenbureau te registreren is en waarmee Zuiver kan gebruiken voor haar productontwikkeling (denk hierbij aan lifstyle goederen).
Vereiste beeldmerk/logo;
Het logo dient het gevoel van Zuiver uit te stralen. We zoeken hierbij naar een strak beeldmerk welke ook ZEER geschikt is om in zwart/wit te gebruiken en op producten. Het logo dient hierbij ook rust uit te stralen. Gewenste kleur van het beeldmerk is een natuurlijke tint blauw (denk hierbij aan zuiver water of zuivere lucht). Ons idee is om een moderne vorm van een mandala te maken, dus abstract en strak. HIerbij mogen de eigenschappen van het bedrijf terugkomen; personal, health, beweging, wellness maar ook de volgende kernwaarden bevatten: transparant, eerlijk, zuiver en daarbij de balans tussen lichaam en geest.
Bedrijfsomschrijving:
Zuiver Personal Health & Wellness Centrum. Spa Zuiver is een compleet en luxueus sport-en wellness centurm op een kleine 50.000 m2 gelegen op een prachtige locatie aan het Amsterdamse Bos. Zuiver gelooft in de werking van een gezonde geest in een gezond lichaam. Een gezonde balans tussen beweging, rust, zingeving en voeding zorgt ervoor dat een ieder het beste uit haar of zijn leven kan halen. Het belang van een gezonde geest in een gezond lichaam wordt al eeuwen in filosofieen en religies benadrukt. Binnen het gezondheiddsdenken is sport en de geestelijke ontspanning actueel. Spa Zuiver draagt bij aan de ontwikkeling en de gezondheid van haar leden. 'mens sana in corpore sano'
Doelgroep:
Primair mensen tussen de 35-70 jaar. Iedereen van jong tot oud die bewust bezig zijn met haar of zijn gezondheid.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Basis dient wit te zijn met een steunkleur taupe en een blauwe kleur welke staat voor gezondheid, schone lucht en schoon water.
Tekst 'SPA ZUIVER' in taupe; pantone 405
Kleurgebruik; blauw/taupe/diverse tinten grijs of taupe
Rekening houdende; het logo dient bruikbaar te zijn zowel in zwart/wit en als beeldmerk voor online media (applications) en lifestyle producten. Echter zal het logo in alle tijden wel rust uit dienen te stralen. Het huidige logo SPA SPORT HOTEL ZUIVER wordt dus SPA ZUIVER. Onder het logo is er een behoefte aan een description met de tekst 'Personal Health & Wellness Club'. Het lettertype is in de huidige huisstijl metacondensed en eurostyle.
R.Meijer
-
-
R.Meijer zegt
Beste Tamara,
Hartelijk dank voor de positieve feedback.
Bij deze een nieuw ontwerp waarin ik tevens een alternatief lettertype heb gebruikt.
Mijn eerste ingeving was iets met de "Z" van zuiver in een mandala te doen. Door deze een twist te geven ontstond er een golvende beweging waarin ik een blauw/wit verloop heb gebracht (zuiver, water, beweging) Bij toeval ontstonden er twee identieke symbolen die weer de balans tussen lichaam en geest symboliseren (yin/yang)
Al met al is het een strak beeldmerk geworden dat toch ook op vele manieren uit te leggen is en het grote voordeel ten opzichte van wat drukkere mandalas is dat het zelfs herkenbaar blijft als je het bijvoorbeeld op een balpen print.
Met vriendelijke groet,
Rene -
zuiveramsterdam zegt :
Erg goed gekozen! een van de toppers tot nu toe. Het logo is krachtig en straalt daarentegen ook rust uit. De betekenissen die je omschrijft passen precies bij onze organisatie en de Z maakt het dan ook nog uniek. Vele van de ontwerpen zijn niet direct uniek voor Zuiver en dat maakt dit ontwerp erg sterk.
Gr. Tamara -
R.Meijer zegt
Dag Tamara,
Bedankt voor de feedback. Inderdaad ook door de subtiele "Z" vorm zal het logo ook naar alle waarschijnlijkheid geaccepteerd worden bij de merkenregistratie.
Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen gedurende de contest dan hoor ik dit graag.
Met vriendelijke groet,
Rene -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer R.Meijer:
Beste opdrachtgever,
Bij deze mijn inzending. Ik heb getracht een beeldmerk te creëren waarin nagenoeg alle elementen uit de briefing zijn opgenomen en ik hoop uiteraard dat het de uitstraling heeft waarnaar u op zoek bent.
Met vriendelijke groet,
R.Meijer
-
zuiveramsterdam zegt :
Beste mevrouw of de heer Meijer,
Hartelijk dank voor je design. Erg mooi en strak. Graag zou ik van jou meer uitleg willen omtrent het gekozen ontwerp en wat het ons verteld. Tevens heb ik de briefing iets aangepast waarin staat dat we van de tekst 'spa sport hotel' afgaan en we ons willen focussen op 'spa zuiver'. Tevens onder de naam spa zuiver wil ik graag de tekst toevoegen 'personal health en wellness club'. Mogelijk dat we het lettertype van Zuiver ook iets moeten aanpassen. De punt mag hierbij ook weg. Zou je dit mogelijk willen aanpassen? ben content met je voorstel.
Groet, Tamara -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-