LOGO BRANDING - SPA SPORT HOTEL ZUIVER

Datum start: 04-10-2011

Datum einde: 31-10-2011

Totaal budget: € 1,000.00
Nieuwste inzending
Book cover
Division

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


BEELDMERK. AANGEPASTE BRIEFING!
Doorontwikkeling van het huidige SPA ZUIVER LOGO. Het huidige logo past niet binnen de nieuwe visie en de strategie van het gezondheidsdenken. De huidige naam SPA SPORT HOTEL is erg op het product gericht en Zuiver zal haar naam dan ook hoogstwaarschijnlijk veranderen naar SPA ZUIVER waarbij de focus op de mindstyle wordt gelegd en niet zo zeer op de producten die in het centrum aangeboden worden. Het logo is tevens in huidige vorm niet sterk als naam of beeldmerk. Sterke behoefte voor beeldmerk welke tevens bij het merkenbureau te registreren is en waarmee Zuiver kan gebruiken voor haar productontwikkeling (denk hierbij aan lifstyle goederen).

Vereiste beeldmerk/logo;
Het logo dient het gevoel van Zuiver uit te stralen. We zoeken hierbij naar een strak beeldmerk welke ook ZEER geschikt is om in zwart/wit te gebruiken en op producten. Het logo dient hierbij ook rust uit te stralen. Gewenste kleur van het beeldmerk is een natuurlijke tint blauw (denk hierbij aan zuiver water of zuivere lucht). Ons idee is om een moderne vorm van een mandala te maken, dus abstract en strak. HIerbij mogen de eigenschappen van het bedrijf terugkomen; personal, health, beweging, wellness maar ook de volgende kernwaarden bevatten: transparant, eerlijk, zuiver en daarbij de balans tussen lichaam en geest.

Bedrijfsomschrijving


Zuiver Personal Health & Wellness Centrum. Spa Zuiver is een compleet en luxueus sport-en wellness centurm op een kleine 50.000 m2 gelegen op een prachtige locatie aan het Amsterdamse Bos. Zuiver gelooft in de werking van een gezonde geest in een gezond lichaam. Een gezonde balans tussen beweging, rust, zingeving en voeding zorgt ervoor dat een ieder het beste uit haar of zijn leven kan halen. Het belang van een gezonde geest in een gezond lichaam wordt al eeuwen in filosofieen en religies benadrukt. Binnen het gezondheiddsdenken is sport en de geestelijke ontspanning actueel. Spa Zuiver draagt bij aan de ontwikkeling en de gezondheid van haar leden. 'mens sana in corpore sano'

Doelgroep


Primair mensen tussen de 35-70 jaar. Iedereen van jong tot oud die bewust bezig zijn met haar of zijn gezondheid.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Basis dient wit te zijn met een steunkleur taupe en een blauwe kleur welke staat voor gezondheid, schone lucht en schoon water.

Tekst 'SPA ZUIVER' in taupe; pantone 405

Kleurgebruik; blauw/taupe/diverse tinten grijs of taupe

Rekening houdende; het logo dient bruikbaar te zijn zowel in zwart/wit en als beeldmerk voor online media (applications) en lifestyle producten. Echter zal het logo in alle tijden wel rust uit dienen te stralen. Het huidige logo SPA SPORT HOTEL ZUIVER wordt dus SPA ZUIVER. Onder het logo is er een behoefte aan een description met de tekst 'Personal Health & Wellness Club'. Het lettertype is in de huidige huisstijl metacondensed en eurostyle.

Designer: SSS3 SSS3
logo-sss3-AzMWJ3bM

SSS3SSS3

het logo los en
het beeldmerk

SSS3SSS3

De stapel stenen staat voor de balans die een ieder zoekt.
Een steen wordt gevormd door tocht over de rivier bodem.
Zo is het ook met de mens.

Spa Zuiver heb ik in een fris helder blauw gezet
en niet in pms 405 omdat deze kleur naar mijn inzicht niet goed leent voor het woord zuiver
de kleur is aards en puur en wijs wat een steen ook is.

dit logo/beeldmerk kan je in het heel groot voor het gebouw neer zetten.
je kan promo stenen meegeven aan klanten die zijn geweest. of natuurlijk verkopen!

Het beeldmerk(de stapel stenen) is heel goed los te gebruiken en is naar mijn inzicht een vertaling van een mandala

Er is nog veel meer te bedenken.

mVg Sjoerd Sies

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.