LOGO BRANDING - SPA SPORT HOTEL ZUIVER
Wedstrijd gegevens:
- Wedstrijd van: zuiveramsterdam
- Categorie: Logo
- Totaal budget: € 1,000.00
- Datum start : 04-10-2011 17:10
- Datum einde : 31-10-2011 17:15
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg.
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 268
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
Doorontwikkeling van het huidige SPA ZUIVER LOGO. Het huidige logo past niet binnen de nieuwe visie en de strategie van het gezondheidsdenken. De huidige naam SPA SPORT HOTEL is erg op het product gericht en Zuiver zal haar naam dan ook hoogstwaarschijnlijk veranderen naar SPA ZUIVER waarbij de focus op de mindstyle wordt gelegd en niet zo zeer op de producten die in het centrum aangeboden worden. Het logo is tevens in huidige vorm niet sterk als naam of beeldmerk. Sterke behoefte voor beeldmerk welke tevens bij het merkenbureau te registreren is en waarmee Zuiver kan gebruiken voor haar productontwikkeling (denk hierbij aan lifstyle goederen).
Vereiste beeldmerk/logo;
Het logo dient het gevoel van Zuiver uit te stralen. We zoeken hierbij naar een strak beeldmerk welke ook ZEER geschikt is om in zwart/wit te gebruiken en op producten. Het logo dient hierbij ook rust uit te stralen. Gewenste kleur van het beeldmerk is een natuurlijke tint blauw (denk hierbij aan zuiver water of zuivere lucht). Ons idee is om een moderne vorm van een mandala te maken, dus abstract en strak. HIerbij mogen de eigenschappen van het bedrijf terugkomen; personal, health, beweging, wellness maar ook de volgende kernwaarden bevatten: transparant, eerlijk, zuiver en daarbij de balans tussen lichaam en geest.
Bedrijfsomschrijving:
Zuiver Personal Health & Wellness Centrum. Spa Zuiver is een compleet en luxueus sport-en wellness centurm op een kleine 50.000 m2 gelegen op een prachtige locatie aan het Amsterdamse Bos. Zuiver gelooft in de werking van een gezonde geest in een gezond lichaam. Een gezonde balans tussen beweging, rust, zingeving en voeding zorgt ervoor dat een ieder het beste uit haar of zijn leven kan halen. Het belang van een gezonde geest in een gezond lichaam wordt al eeuwen in filosofieen en religies benadrukt. Binnen het gezondheiddsdenken is sport en de geestelijke ontspanning actueel. Spa Zuiver draagt bij aan de ontwikkeling en de gezondheid van haar leden. 'mens sana in corpore sano'
Doelgroep:
Primair mensen tussen de 35-70 jaar. Iedereen van jong tot oud die bewust bezig zijn met haar of zijn gezondheid.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Basis dient wit te zijn met een steunkleur taupe en een blauwe kleur welke staat voor gezondheid, schone lucht en schoon water.
Tekst 'SPA ZUIVER' in taupe; pantone 405
Kleurgebruik; blauw/taupe/diverse tinten grijs of taupe
Rekening houdende; het logo dient bruikbaar te zijn zowel in zwart/wit en als beeldmerk voor online media (applications) en lifestyle producten. Echter zal het logo in alle tijden wel rust uit dienen te stralen. Het huidige logo SPA SPORT HOTEL ZUIVER wordt dus SPA ZUIVER. Onder het logo is er een behoefte aan een description met de tekst 'Personal Health & Wellness Club'. Het lettertype is in de huidige huisstijl metacondensed en eurostyle.
MeijerMedia
-
-
Toelichting van de designer MeijerMedia:
Met het lijnenspel in het beeldmerk zijn tevens erg leuke dingen te doen. Zo kunnen deze op herkenbare wijze gecommuniceerd worden in alle huisstijl dragers.
Kortom: 1001 mogelijkheden zonder dat dit ten koste gaat van de herkenbaarheid! -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer MeijerMedia:
Bijgaand enkele eerste conceptvoorstellen van MeijerMedia.
Het gekozen beeldmerk is herkenbaar, clean, symmetrisch, in balans/evenwicht en is op veel manieren goed toepasbaar voor toekomstige doeleinden. Tevens heb ik ze letter Z als belangrijke basis genomen voor dit beeldmerk (de vorm van de letter Z komt continu terug in het beeldmerk)
Ik ben erg benieuwd of we met deze conceptvoorstellen in ieder geval goed op weg zijn!
Een creatieve groet,
Matthijs Meijer
MeijerMedia
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer MeijerMedia:
Bijgaand enkele eerste conceptvoorstellen van MeijerMedia.
Het gekozen beeldmerk is herkenbaar, clean, symmetrisch, in balans/evenwicht en is op veel manieren goed toepasbaar voor toekomstige doeleinden. Tevens heb ik ze letter Z als belangrijke basis genomen voor dit beeldmerk (de vorm van de letter Z komt continu terug in het beeldmerk)
Ik ben erg benieuwd of we met deze conceptvoorstellen in ieder geval goed op weg zijn!
Een creatieve groet,
Matthijs Meijer
MeijerMedia
-
zuiveramsterdam zegt :
Beste Matthijs,
Dank voor je voorstel. Je idee om de Z als element terug te laten komen vindt ik erg sterk. Ben redelijk content met je voorstel maar de mandala vertelt mij te weinig over de mindstyle van Zuiver. Ik mis hierbij de visie omtrent gezondheid, het beste uit je leven halen etc. Mogelijk dat je zou kunnen toelichten hoe jij dit ziet. Tevens zou ik meer rust willen zien in de kleurcombinatie. Qua productie is het redelijk kostbaar om zoveel kleuren te gebruiken, kun je dit mogelijk terugbrengen naar 1 of 2 kleuren? Inmiddels heb ik de briefing iets aangepast om tot betere resultaten te komen; 1) naam wordt SPA ZUIVER ipv SPA SPORT HOTEL ZUIVER 2) punt achter zuiver mag weg (dit had jij al gedaan) 3) toevoegen description onder de tekst SPA ZUIVER 'personal health & wellness club'
Alvast bedankt! en mocht je het leuk vinden dan zie ik graag een aangepaste versie tegemoet.
Groeten Tamara -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-