Logo economisch onderzoeksbureau

Datum start: 12-01-2012

Datum einde: 26-01-2012

Totaal budget: € 225.00
Nieuwste inzending
Book cover
MRine

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


We zoeken een nieuw, compact logo dat past bij ons werk en onze missie. Ons huidige logo (zie file met Groot logo) is meer een briefhoofd dan een echt logo. We gebruiken het ook voor onze website (www.profundo.nl), maar daar neemt het teveel ruimte in. We hebben wel een compacte versie van ons logo (zie file met Klein logo), waar ook dat vinden we qua vorm niet echt geschikt.

Bedrijfsomschrijving


Profundo is een economisch onderzoeksbureau met 5 medewerkers in Amsterdam. We doen financieel en economisch onderzoek naar internationale grondstofketens (mijnbouw, landbouw, bosbouw, e.a.) en naar investeringen van banken, pensioenfondsen en andere financiële instellingen. Met de rapporten die we schrijven en de strategische adviezen die we geven, willen we bijdragen aan duurzame ontwikkeling en sociale rechtvaardigheid. Profundo betekent “diepgaand” in het Spaans, kwaliteit staat in ons onderzoekswerk voorop.

Doelgroep


Profundo werkt vooral voor maatschappelijke organisaties uit binnen- en buitenland, die zich bezighouden met mensenrechten, milieu en ontwikkeling. Ook werken we voor onderzoeksinstituten, overheidsinstanties, media en bedrijven.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Qua uitstraling, vormgeving en kleuren moet het logo passen bij ons streven naar duurzaamheid door middel van kwalitatief goed onderzoek. Het logo moet bruikbaar zijn voor de website, rapportomslagen, notities, folders en visitekaartjes. Het logo moet “Profundo” en “economic research” bevatten.

Designer: estoy estoy
logo-estoy-FRthdGk4

Geen commentaar

estoyestoy

Beste Profundo,

Hierbij mijn ontwerpvoorstel. De aanleiding waren de woorden 'grondstofketen' en 'diepgaand'. Het is een cirkel waar delen uit worden onttrokken (hetgeen bij een onderzoek in principe ook gebeurt, analyseren van de onderdelen uit een geheel). Hierdoor ontstaat een keten. Door dit figuur te kantelen en er diepte aan te geven ontstaat een 3D logo. Alsof je in een gat in de grond kijkt. Dit verbeeldt letterlijk het diepgaande/grondige. Het geheel is abstract en eigentijds.
De oranje balk onderaan is dezelfde kleur die op de website wordt gebruikt. Dit vormt samen met de groene kleur (duurzaamheid) een frisse combinatie.

Hopelijk spreekt het u aan. Ik ben in ieder geval erg benieuwd naar uw feedback!

mvg,
estoy

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.