Logo economisch onderzoeksbureau

Wedstrijd gegevens:

  • Wedstrijd van: contrast
  • Categorie: Logo
  • Totaal budget: € 225.00
  • Datum start : 12-01-2012 16:10
  • Datum einde : 26-01-2012 11:20
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 61
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

We zoeken een nieuw, compact logo dat past bij ons werk en onze missie. Ons huidige logo (zie file met Groot logo) is meer een briefhoofd dan een echt logo. We gebruiken het ook voor onze website (www.profundo.nl), maar daar neemt het teveel ruimte in. We hebben wel een compacte versie van ons logo (zie file met Klein logo), waar ook dat vinden we qua vorm niet echt geschikt.

Bedrijfsomschrijving:

Profundo is een economisch onderzoeksbureau met 5 medewerkers in Amsterdam. We doen financieel en economisch onderzoek naar internationale grondstofketens (mijnbouw, landbouw, bosbouw, e.a.) en naar investeringen van banken, pensioenfondsen en andere financiële instellingen. Met de rapporten die we schrijven en de strategische adviezen die we geven, willen we bijdragen aan duurzame ontwikkeling en sociale rechtvaardigheid. Profundo betekent “diepgaand” in het Spaans, kwaliteit staat in ons onderzoekswerk voorop.

Doelgroep:

Profundo werkt vooral voor maatschappelijke organisaties uit binnen- en buitenland, die zich bezighouden met mensenrechten, milieu en ontwikkeling. Ook werken we voor onderzoeksinstituten, overheidsinstanties, media en bedrijven.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Qua uitstraling, vormgeving en kleuren moet het logo passen bij ons streven naar duurzaamheid door middel van kwalitatief goed onderzoek. Het logo moet bruikbaar zijn voor de website, rapportomslagen, notities, folders en visitekaartjes. Het logo moet “Profundo” en “economic research” bevatten.

zzera
  • Logo # 60861 voor Logo economisch onderzoeksbureau wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer zzera:

      Een op maat gemaakte passende logo.
      De beeldmerk bestaat uit letters, cijfers en wiskundige symbolen. Dit is een verwijzing naar de data die jullie verwerken. Gezien uw clienten en de briefhoofd die u nu gebruikt heb ik tevens getracht een boom in de logo te verwerken. Het is subtiel maar goed gelukt, al zeg ik het zelf. De F in profundo vormt de stam die de data draagt. Licht lijkt dit op een boom. De kleur van de lettertype is daarom ook donker bruin.

      De lettertype is op maat gemaakt. Dit is zeker een meerwaarde. En natuurijk gaat het hier om een professionele vector logo. En geen simple photoshop tekening. (Photoshop is namelijk niet geschikt voor print.)

      ben benieuwd wat je ervan vindt. Ik kan natuurlijk nog altijd aanpassingen aanbrengen.

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network