Logo en icon voor WEEL | abc
Wedstrijd gegevens:
Behoefte:
- Training
- Basis
- Structuur
- ABC
Het icon moet maximaal uit 3 letters bestaan.
Het logo moet tijdloos en design zijn, simpel en niet te simpel. Daarnaast mag trainingen, basis er in komen. ABC is wel een must.
Ik hou van strak en duidelijkheid.
Het icoon moet echt een soort merk icon zijn.
Bedrijfsomschrijving:
Ik ben een nieuwe trainingsbureau gericht op projectmanagement, management informatie en overige trainingen. Mijn visie is Trainingen vanuit de Basis! Zonder een basis kom je niet verder.
Mijn bedrijf heet WEEL | abc.
Al mijn trainingen worden in 3 niveaus opgebouwd, a-b-c.
Ik benader mijn trainingen net zoals sport, je moet trainen om in de praktijk de beste te worden. Zo werkt dat ook met tennis, zwemmen, golf etc. Je kan nooit de beste worden als je niet traint.
www.weelabc.nl/welkom.html voor een blik op de site. Hier moet het logo & icon komen.
Doelgroep:
Projectmanagers
Managers
Directie
Teammanagers
Programma managers
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Blauw (RGB 0-112-191)
Grijs
Wit
Simpel logo
Pakkend
Basis en structuur
Niet te veel poespas
Icon moet ook zo simpel mogelijk zijn, wel design, een soort merk.
In het logo moet abc voorkomen, trainingen en basis is geen must. Kan wel mooi zijn.
Het moet cool zijn en zakelijk.
Misschien een link naar "ik wil"
welroosmedia
-
-
Toelichting van de designer welroosmedia:
We hebben getracht meer een ABC karakter mee te geven waardoor de herkenbaarheid groter wordt.
Ook de slogan hebben we aangepast.
Graag vernemend.
Met vriendelijke groet,
Dennis -
weelabc zegt :
Hoi Dennis,
Dank je wel. Ziet er beter uit. Ik ben het met je eens dat de ABC minder mooi is het icoon. Ik mis hier ook de link naar WEEL als ik hem losstaand gebruik! Verder mag de naam - letters iets catchier. Stoerder.
Succes,
Peter -
welroosmedia zegt
Peter,
Ik snap de insteek aangaande de naam Weel wat men gekoppeld wil hebben aan het beeldmerk indien deze losstaand gebruikt wordt.
Het sterke van een beeldmerk is juist de eenvoud daarvan wat herkenning groot maakt. Neem bijvoorbeeld het beeldmerk van de NS, de ING of de meest bekende 'de gehele M' (men weet vast wat bedoeld wordt. Vandaar onze keuze het beeldmerk ls van Weel te houden, maar ........... op verzoek gaan we oplossing zoeken, dit toch te koppelen.
Wat betreft de lettertype, heeft men misschien een voorbeeld wat men met catchier, stoerder bedoeld?? Een link mag als men iets heeft en anders per mail info@welroosmedia.nl
Wij zullen dan opzetje aanpassen.
Met vriendelijke groet,
Dennis -
weelabc zegt :
Hoi Dennis,
Dank je wel voor je commentaar. Helemaal eens m.b.t. het beeldmerk. Ik begrijp wat je bedoeld. Wat er aan veranderd moet worden om LOGO het cathier en stoerder te maken is WEEL duidelijker te benadrukken en waarbij ABC als beeldmerk fungeert wat wel gekoppeld is aan WEEL, maar ook gescheiden. Het is nu te eentonig. Dus de basis is er, moet nog wat pakkender. De streep tussen weel en abc is geen must. Het is het merk WEEL wat gebruik maakt van ABC methode.
Het icoon met ABC is nu te druk vind ik, daarom is deze minder mooi dan de voorgaande, die niet veel zegt als er helemaal geen tekst inzit.
Het moet goed passen in de site (www.weelabc.nl) en het icon bijvoorbeeld op twitter als beeldmerk.
Kan je zo wat verder?
Succes, Peter -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer welroosmedia:
Hallo,
Bij deze onze inbreng in een nieuw te ontwikkelen logo voor uw organisatie.
Een logo met een sprekend en duidelijk herkenbaar beeldmerk en de frisse blauwe kleur zoals opgegeven.
Graag vernemend.
Met vriendelijke groet,
Dennis -
weelabc zegt :
Dit gaat de goede kant op. Het icon mag wel wat letters bevatten zodat men weet dat het om WEEL | abc gaat.
Verder mag het logo meer een logo zijn dan alleen de naam WEEL | abc. Het is trouwens geen "training en basis" maar "training vanuit de basis!"
Succes. -
welroosmedia zegt
Goedemorgen,
Dank voor de feedback. We hebben er bewust voor gekozen om in het beeldmerk (icon) geen letters te plaatsen daar dit te druk en te rommelig over zou komen. Juist de eenvoud van een beeldmerk maakt het meer herkenbaarder en dan zijn extra toevoegingen niet nodig.
We kunnen er voor kiezen om het beeldmerk en 'abc' meer op elkaar aan te sluiten en daar zijn mogelijkheden voor, waarop wij z.s.m met een voorstel zullen komen.
De aanpassing van de slogan zullen we direct meenemen.
Wordt vervolgd dus.
Met vriendelijke groet,
Dennis -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-