Geen commentaar
Logo en visitekaartje Pluriform
- Wedstrijd van: dijkvanpluriform
- Categorie: Logo
- Status: Beëindigd
Datum start: 04-03-2015
Datum einde: 30-03-2015
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


Dag Sander... zoals je ziet ben ik er toch nog steeds mee bezig.
De 'schone' projecten zijn ontstaan uit de 'brei'. Voor de rest zie ook eerdere toelichtingen.
Groet, Wim
Hallo Wim,
Ik blijf je opzet en kleuren heel mooi vinden maar het logo als beeld en voor zich sprekende vorm pakt me niet.

Geen commentaar
Dag Sander,
hierbij mijn nieuwe voorstel in een paar varianten. De opzet lijkt mij duidelijk :-)
Pluriform als centraal middelpunt in allerlei processen/projecten. Veelvormigheid (kleurrijk en flexibiliteit) komen er in terug evenals de eigenwijze noot. :-) In het hart komen de werkzaamheden/projecten samen en heb ik juist de kleuren transparant gemaakt waardoor er overlap ontstaat hetgeen voor extra dynamiek zorgt.
Ik lees graag je reactie.
Groet, Wim
Hallo Wim,
dank voor nieuwe versie! Van een afstandje vind ik hem mooi. Groot vind ik hem minder krachtig dan je eerdere versies. Ik denk door de uitstekende vormen. De transparante en overlappende kleuren in het midden zijn als gedachte mooi (omdat uit de vier hoofdkleuren nieuwe kleuren uit ontstaan). Als beeld/gewoon om te zien vind ik het niet zo mooi, hoewel ik niet goed weet waarom niet....
Ik hoop dat dit je creativiteit en energie voor nog een versie niet tempert....

Geen commentaar

Geen commentaar

Geen commentaar
Dag...,
de molecuulstructuur brengt nu rust en structuur in hectische en gevoelige processen (de kleurrijke ondergrond) instantie. Ik heb niet gekozen voor de DNA-ring omdat bij verkleining de moleculen dan niet meer goed zichtbaar zijn. Uiteraard kan de vorm zoals ik het nu gemaakt heb anders. Daarom graag feedback.
Groet, Wim
Hallo Wim,
Dank voor nieuwe versie!
ook door de andere inzendingen kom ik er langzaam achter dat ik zoek naar eenvoud (weinig kleine details) en krachtige uitstraling waarbij de "figuren" wat abstract mogen zijn en niet direct herkenbaar. Je eerste versie had dit al deels. Deze versie heeft denk ik voor bovenstaande teveel detail in de molecuul. Alleen de binnenste ring en iets straks eromheen om "af te ronden" (net als in vorige) is misschien al wel genoeg. De molecuul ring zou misschien zelfs nog wel wat "minder herkenbaar mogen". kleuren blijven prachtig! Hoewel meer rust in het patroon van de kleuren denk ik nog mooier is. beetje af van het chaos idee en meer naar uitstraling van eenvoud en rust (wat toch belangrijkste is dat pluriform wil brengen). Kan je hier iets mee?
hallo Wim,
vergeet ik nog mijn naam er onder te zetten.....:groet, Sander
Hoi Sander,
bedankt voor je beoordeling. Ik heb morgen (woensdag) tijd om te werken aan een nieuw voorstel .
Groet, Wim
hallo Wim,
Goed om te weten, ik kijk er naar uit!

Geen commentaar
Dag...
een totaal andere benadering als de vorige inzendingen. Ik ben als basis uitgegaan van de kernwoorden hectische en gevoelige situaties. Pluriform (P) is daarin de factor rust, overzicht, vertrouwen, stabiliteit etc.
Een logo als dit is zeker in een eigenwijze noot in zakelijk ondernemersland maar is wel een directe vertaling van veelvormigheid (kleurigheid en flexibiliteit) en toont dynamische en energiek.
graag feedback of het een optie zou kunnen zijn.
Groet, Wim
De P is de 'rots in de branding' binnen een organisatie (de cirkel).
Hallo Wim,
Leuk om een hele andere benadering te krijgen! Kleuren in het symbool in de verder zwart met witte opzet vindt ik erg mooi en idd passend bij eigenwijze noot. Je gedachte achter het logo spreekt me aan hoewel ik het er niet uit zou halen maar dat stoort me niet omdat het symbool geen vragen oproept en gewoon mooi van vorm en kleur is.
De versie met cirkel spreekt me het meeste aan door de strakkere uitstraling en helder kleurgebruik. zeker een optie dus!
Door je opzet komt er een combi van twee ontwerpen bij me op. Op basis van de eerdere inzending met tandwielen kreeg ik het idee om die te vervangen door abstracte versie van een molecuulstructuur (op basis van benzeen ring oid). waarin zich andere moleculen of atomen of iets zoals in biologie met receptoren voegen. Dat als symbool voor maatwerk (passend) in verschillende vormen van aanbod/context etc. Die gedachte zou ook bij je cirkel passen ipv de O uit het woord pluriform. ipv de cirkel een abstracte vorm uit de biologie of chemie met passende "symbolen" er omheen (receptoren of ander atomen/moleculen. Is een hint naar de inhoud van mijn werk en achtergrond dat vaak op milieu-chemische vlak is. Kan je daar nog wat mee?
Hallo Wim, zie post en reacties onder ontwerp van budget media. Hier ook even direct naar jou in de post een link ter inspiratie op bovenstaande.
.ter inspiratie een link waar paar mooie beelden te vinden zijn...zoals de ring van dna structuur onderaan met nr.#9882329
en molecuur met nr #8763644
link:
http://nl.123rf.com/clipart-vector/molecuul.html

Geen commentaar
Zie commentaar boven :-)
zie boven