update
Logo for small strategy consulting firm
- Wedstrijd van: Adri.Kraa@gmail.com
- Categorie: Logo
- Status: Beëindigd
Datum start: 23-08-2012
Datum einde: 06-09-2012
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


Hi thanks. But I don't think this makes it stronger, sorry.
Any other idea of 'inserting' an "i" in the logo or shall we forget about it?
Hi thanks. But I don't think this makes it stronger, sorry.
Any other idea of 'inserting' an "i" in the logo or shall we forget about it?
Yeah, I agree that we should forget about an "i" because that way logo doesn't look strong, elegant and simple (like the second version :)

update :)
Hi Patrick , this is one of our top three.
I would still like to ask if you could still get the "i" in the (middle part of) logo as well. Or would that totally destroy the design?
On a smaller note: we like the font of words a bit thicker/ bolder And also a dot after " realise" can make it a statement?
What if strategies is just in black? Or the s part of logo in same colour as the word strategies and the "I" part of logo in same colour as " inc."
If you could toy around we can see all possibilities and make final choice.
Thanks again!

/
Hi Patrick,
Looks promising!
First: could you explain a bit more your thoughts behind it - how does the logo apply to our firm? What does it represent? I like to have a story behind the logo that symbolises what our little firm stands for.
Secondly: Can you make some corrections/changes?
- There is no "dot" between strategies and Inc. The dot is after the Inc.
-Can you try different colours for the words? "Strategies" in orange or Inc. in orange
- Would it work with dots between the subtext words to separate them (someone else has done that, think I like it): Analyse . Strategize . Realise .
Finally: do you think you could get the INC. itself symbolised/represented in the logo. That word stands for our approach and should differentiate us from the competition. Maybe a dot or still the "i" incorporated in the figure or something?