Kijk eens Guiliano,
Hierbij mijn correctie met een nieuwe typografie.
Saai, je bedoeld de letters, is een moeilijk begrip. Ik ga voor de communicatie, dat is belangrijk als je alleen maar een naam wil laten zien. De keuze van typografie daarin staat voorop, leesbaarheid is dan heel belangrijk.
Je hele logo is een uithangbord, het beeldmerk, de icoon, is voor visuele herkenning en kan zijn werk ook alleen doen! Het woordmerk moet goed leesbaar zijn om connectie te maken en te houden met het beeldmerk, (denk aan NIKE).
Met vriendelijke groet, jeroen
Datum start: 02-05-2015
Datum einde: 16-05-2015
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


Ja saai in de zin van niet passend, dit font is wat dikker van zich en vind ik er een stuk beter bij staan. Ik vind hem zo erg geslaagd, hij gaat ook mee in mijn eindkeuze. Dacht er al uit te zijn maar word toch (door o.a. deze;-) weer aan het twijfelen gebracht.
Fantastisch Guiliano,
Typografie is heel belangrijk in communicatie.
Wil je dat de naam onthouden wordt dan moet deze ten alle tijden goed leesbaar zijn. In dit logo is Guiliano het enige dat leesbaar is en verbaal direct over te brengen.
Het beeldmerk daar in tegen zal uitgelegd worden als " het oor van Guiliano" of " de draai van Guiliano" etc., vandaar die leesbaarheid!
Of iets goed leesbaar is kun testen in extreme verkleiningen.
Groeten, Jeroen.
voor meer info:
jeroenvellekoop.nl

Logo voor 'Guilano' producties van tech-hous / techno / trance muziek
De gekozen icoon de 'G' refereert aan een oor (horen/geluid) en de diepte ingaan, letterlijk in trance raken.
In los gebruik is de 'G' een zeer herkenbaar icoon.
Verrassend hoe in extreme verkleiningen het logo goed leesbaar blijft.
Beste Jevell, je vergeet een I in mijn naam ;-) M.b.t je ontwerp, de G vind ik zeker geslaagd, de rest dan weer een beetje saai en niet echt bij het ontwerp van de G passen.
Beste Jevell, je vergeet een I in mijn naam ;-) M.b.t je ontwerp, de G vind ik zeker geslaagd, de rest dan weer een beetje saai en niet echt bij het ontwerp van de G passen.
Sorry Guiliano,
ik had de naam gekopieerd uit de tekst achter puntje 1 en niet meer gecontroleerd.
Ik ga het veranderen en daarna eens kijken naar een andere typografie
Vriendelijke groet, Jeroen.
Ja en daar staat een foutje van mij, vandaar dat enkele ontwerpen zonder I voorbij kwamen :-)