Logo Horlogemerk

Datum start: 10-02-2020

Datum einde: 01-03-2020

Totaal budget: € 269.00
Nieuwste inzending
Book cover
e-design

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Wij zijn op zoek naar een ontwerp voor een horlogemerk genaamd Davansch.

Dit is een horlogemerk en we zullen daarbij passende accessoires ontwikkelen als armbanden etc.

Onze doelgroep is enkel mannen dus we zoeken ook naar een mannelijke chic casual uitstraling.
We zoeken een ontwerp waarin ENKEL Davansch staat en dit ook duidelijk leesbaar is. Op een horloge is het logo niet groter dan 3 bij 12 mm dus de naam moet in dit kleine ontwerp duidelijk leesbaar zijn. Om dit gewoon met Times new roman te schrijven is wel erg simpel;) We zouden dus graag iets meer design in de naam terug vinden.

We willen hierbij ook vooral een logo dat herkenbaar is zonder dat de naam erbij staat. Denk hierbij aan de M van Mac donalds of het logo van Apple. Dit logo moet vooral passen op o.a. de kroon van het horloge (het wieletje aan het horloge waar je de tijd mee kan wijzigen). Dit merklogo moet dus ongeveer even hoog als breed zijn en herkenbaar worden en goed blijven hangen. We vinden het erg belangrijk dat het een logo is met een idee of achterliggende gedachte.
Mijn naam is Albert VAN SCHaik. Je ziet hier AVANSCH in. En de D is de eerste letter van mijn zoon die we in april verwachten ;). Wellicht hebben jullie wat aan het achterliggende idee met ontwerpen.

Bedrijfsomschrijving


Nieuw bedrijf dat horloges ontwerpt met daarbij passende accessoires

Doelgroep


horloges voor mannen. Geen horloges voor bij een pak maar met name bij chic casual kleding. Horloges zullen voornamelijk echt casual uitstraling krijgen met stalen band.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Zilver of goud voor op de wijzerplaat
Op papierwerk vooral zwart/donkergrijs met eventueel rood

Designer: Pray Art Pray Art
logo-pray-art-abfH2HVQ

Pray ArtPray Art

Dear Ch.
I was read your brief.
Let me explain my logo.

In this logo was made very MASCULINE there is no curve in the brandmark, and all black because black is CLEAR, DEEP, GLAMOR, SERIOUS.
With black this logo will LEGIBLE in the watch.
Black is color of class, black is WE ARE WHO WE ARE

This logo contain brand mark and letter mark.
The brand mark high and wide is same.
The wide of lettermark is 2x following wide of brand mark.
For the negatif space between brand and letter is 0,88 of letter hight.
I try to balance when brand and letter togheter.
You can use this logo for brand or letter alone, or combine whith the rule i gave.

Best regard

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-pray-art-ZN1pQWjQ

Pray ArtPray Art

Dear Ch.
I was read your brief.
Let me explain my logo.

In this logo was made very MASCULINE there is no curve in the brandmark, and all black because black is CLEAR, DEEP, GLAMOR, SERIOUS.
With black this logo will LEGIBLE in the watch.
Black is color of class, black is WE ARE WHO WE ARE

This logo contain brand mark and letter mark.
The brand mark high and wide is same.
The wide of lettermark is 2x following wide of brand mark.
For the negatif space between brand and letter is 0,88 of letter hight.
I try to balance when brand and letter togheter.
You can use this logo for brand or letter alone, or combine whith the rule i gave.

Best regard

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-pray-art-Yki6ceLQ

Pray ArtPray Art

Dear Ch.
I was read your brief.
Let me explain my logo.

In this logo was made very MASCULINE there is no curve in the brandmark, and all black because black is CLEAR, DEEP, GLAMOR, SERIOUS.
With black this logo will LEGIBLE in the watch.
Black is color of class, black is WE ARE WHO WE ARE

This logo contain brand mark and letter mark.
The brand mark high and wide is same.
The wide of lettermark is 2x following wide of brand mark.
For the negatif space between brand and letter is 0,88 of letter hight.
I try to balance when brand and letter togheter.
You can use this logo for brand or letter alone, or combine whith the rule i gave.

Best regard

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-pray-art-Y8ONolxQ

Pray ArtPray Art

Dear Ch.
I was read your brief.
Let me explain my logo.

In this logo was made very MASCULINE there is no curve in the brandmark, and all black because black is CLEAR, DEEP, GLAMOR, SERIOUS.
With black this logo will LEGIBLE in the watch.
Black is color of class, black is WE ARE WHO WE ARE

This logo contain brand mark and letter mark.
The brand mark high and wide is same.
The wide of lettermark is 2x following wide of brand mark.
For the negatif space between brand and letter is 0,88 of letter hight.
I try to balance when brand and letter togheter.
You can use this logo for brand or letter alone, or combine whith the rule i gave.

Best regard

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-pray-art-XW4f0tZQ

Pray ArtPray Art

Dear Ch.
I was read your brief.
Let me explain my logo.

In this logo was made very MASCULINE there is no curve in the brandmark, and all black because black is CLEAR, DEEP, GLAMOR, SERIOUS.
With black this logo will LEGIBLE in the watch.
Black is color of class, black is WE ARE WHO WE ARE

This logo contain brand mark and letter mark.
The brand mark high and wide is same.
The wide of lettermark is 2x following wide of brand mark.
For the negatif space between brand and letter is 0,88 of letter hight.
I try to balance when brand and letter togheter.
You can use this logo for brand or letter alone, or combine whith the rule i gave.

Best regard

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-pray-art-WtkwD1BQ

Pray ArtPray Art

Dear Ch.
I was read your brief.
Let me explain my logo.

In this logo was made very MASCULINE there is no curve in the brandmark, and all black because black is CLEAR, DEEP, GLAMOR, SERIOUS.
With black this logo will LEGIBLE in the watch.
Black is color of class, black is WE ARE WHO WE ARE

This logo contain brand mark and letter mark.
The brand mark high and wide is same.
The wide of lettermark is 2x following wide of brand mark.
For the negatif space between brand and letter is 0,88 of letter hight.
I try to balance when brand and letter togheter.
You can use this logo for brand or letter alone, or combine whith the rule i gave.

Best regard

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-pray-art-Vf7UbGPQ

Pray ArtPray Art

Dear Ch.
I was read your brief.
Let me explain my logo.

In this logo was made very MASCULINE there is no curve in the brandmark, and all black because black is CLEAR, DEEP, GLAMOR, SERIOUS.
With black this logo will LEGIBLE in the watch.
Black is color of class, black is WE ARE WHO WE ARE

This logo contain brand mark and letter mark.
The brand mark high and wide is same.
The wide of lettermark is 2x following wide of brand mark.
For the negatif space between brand and letter is 0,88 of letter hight.
I try to balance when brand and letter togheter.
You can use this logo for brand or letter alone, or combine whith the rule i gave.

Best regard

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-pray-art-V2nlnO1Q

Pray ArtPray Art

Dear Ch.
I was read your brief.
Let me explain my logo.

In this logo was made very MASCULINE there is no curve in the brandmark, and all black because black is CLEAR, DEEP, GLAMOR, SERIOUS.
With black this logo will LEGIBLE in the watch.
Black is color of class, black is WE ARE WHO WE ARE

This logo contain brand mark and letter mark.
The brand mark high and wide is same.
The wide of lettermark is 2x following wide of brand mark.
For the negatif space between brand and letter is 0,88 of letter hight.
I try to balance when brand and letter togheter.
You can use this logo for brand or letter alone, or combine whith the rule i gave.

Best regard

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.