zie bijgaande. enkele voorbeelden, in haast gemaakt maar u krijgt dan al snel inzicht van mogelijkheden zodat we uiteindelijk een juiste kleurstelling kunnen krijgen...
NB kleuren scherm en drukwerk verschillen sterk..een juiste pms waarde is het beste met een PMS waaier door te nemen.
Datum start: 28-12-2011
Datum einde: 11-01-2012
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


note: bovenste lettertype is vervangen door een sjabloon (stencil) lettertype.
note: op uitzondering na wijk ik dus nu wel af met 1 kleurendruk..
juiste kleurstelling zou misschien het slimste zijn als het hele pakket overzichtelijk gaat worden..druk je bijv. op witte dozentape, bruine overdozen, zwarte bestelwagen...mooie van deze logo is dat het in 1 kleur dus gemakkelijk overal op te plaatsen is..je zou dus ook gemakkelijk het in zwart kunnen laten drukken...bijv. bij doos etiketten (transferprint) durf het haast niet te zeggen; THATS BRANDING!!!

volgende, zie toelichting hieronder
recht toe recht aan logo
- nostalgie
- waarmerk/stempel
- gemakkelijk herkenbaar (ook bij verkleining)
- Elke druktechniek gemakkelijk te verwerken
- kwaliteitsbeheersing logo eenvoudig
De O is vervangen door de koffie boon als deze nog rood is 1 van de eerste trajecten...tot en met de uiteindelijke koffie geurwalmen....stuurt een beetje aan dat u het hele traject voor de klant kan leveren zonder direct u te disposabelen.
Logo is ook gemakkelijk te plaatsen, auto, verpakking tape...whatever...snel herkenbaar...tenslotte gaat het om branding.
concept is in dit geval in 1 kleur aangemaakt. kostenbeheersing en net zoals al eerder aangegeven snel in te passen bij ander drukwerk, kan dominant aanwezig zijn zonder direct kleurbepalend zijn voor het overige drukwerk
Dit ontwerp is toch goed onderbouwd, alleen de kleur is wat paars. Is het nog mogelijk om de kleur van de letters aan te passen, wellicht rood of geel/goud?
zal proberen nog aan te maken, weet echter niet hoe lang nog inzendingen mogelijk zijn aangezien vandaag de laatste dag is. Aan de andere kant als het puur alleen op kleur zou moeten zijn....dit kan natuurlijk ook altijd naderhand nog aangepast worden.

andere opzet
in plaats te hakken op het bruine van de koffie, hak ik wat meer in het totaal concept..leveren van machines koffie, thee, disposables etc.. Meer gelijk aan groothandel dan aan een koffiebrander, dit gedekt met een leuke payoff "voor meer smaak op de zaak"
Ook hier weer eenvoud...minder stress met logo behoud en drukkosten.
Koffiebekertjes met roerstaafje en pijl wijzen weer naar subliem..dus zowel product als dienst zijn subliem.
Duidelijk heldere lettertype
Er is goed nagedacht over de opzet van het logo, en met de geleverde motivatie snap ik hem goed. Alleen zal voor ons echt de nadruk liggen op de koffie. Dus een overduidelijke verwijzing naar de disposables is juist iets wat daar niet zo bij past.
okay niet geschoten altijd mis.. lettertype is???
ik ga nog nadenken. in principe nog tijd genoeg voor ander concept...

aanvullende op eerder concept

mijn eerste inzending
eenvoud als basis
koffiewolk met pijl geeft grote k (robuuste koffie) en subtiele tekst voor Subliem.
pijl (vaak gebruikt bij transport) geeft ook de vending weer supply..ook die is subliem
Door de eenvoud is een goede kwaliteitsbeheersing van uw logo mogelijk, Bruine tint in de koffiewolk geeft koffiekleur weer. laat je die weg is de eenvoud sterker aanwezig.
Het is een eerste aanzet..kom nog met meer ideeën evt. andere kleuren? <--dan via brandsupply graag feedback.
eenvoud maakt het logo ook snel herkenbaar