Logo Latent Talent

Datum start: 12-05-2011

Datum einde: 19-05-2011

Totaal budget: € 200.00
Nieuwste inzending
Book cover
vanrijswijk

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Logo is een eerste aanzet, waarop later een huisstijl gebaseerd zal worden. In een later stadium wordt bepaald of dit ook aan de graphic designer van het logo wordt toebedeeld. Logo wordt in eerste instantie gebruikt voor stationary, website en brochure.

Bedrijfsomschrijving


Bedrijfsnaam: Latent Talent
Korte omschrijving dienst:
Een start-up in personeelsvoorziening: werven, bemiddelen en matchen van personeel.
Het gaat hier om kandidaten die uitstromen uit werk, of in een uitkeringssituatie zitten. Sectoren waarin kandidaten geplaatst worden zitten voornamelijk in de ‘handjes’ sfeer: Lassers, stukadoors, timmermannen, productiewerk. Met name zal de dienst zich specifiek richten op grote projecten. Doel is een vast dienstverband bij de werkgever. Latent Talent kan een tijdelijke uitzendconstructie bieden, tot werknemer binnen afgesproken periode klaar is voor dienstverband bij werkgever. Het verschil met een reïntegratie bureau is dat Latent Talent eerst opdrachten werft vanuit een breed werkgeversnetwerk en daar geschikte kandidaten bij zoekt (en dus niet andersom). Het werven van kandidaten geschiedt hoofdzakelijk door het zelf selecteren van kandidaten met een uitkering van het UWV of gemeenten. Indien nodig wordt er een opleiding aangeboden / ingekocht bij een opleider. Kernwaarden van het bedrijf: professioneel, integer, daadkracht, deskundig, klantgericht.

Doelgroep


Latent Talent heeft te maken met 5 doelgroepen
- UWV en gemeenten: werving kandidaten
- Werkgevers: grote bedrijven, projectontwikkelaars
- Werkzoekende uitkeringsgerechtigden
- Verzekeringsmaatschappijen
1 logo dat alle doelgroepen aanspreekt.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Logo moet reproduceerbaar zijn op beeldscherm en print, het mag geen kleurafwijkingen vertonen. Tevens is het een vereiste dat het goed reproduceerbaar is in zwart/wit.
Geen fotografie in logo.
Belangrijk voor logo: professionele uitstraling, no-nonsense
Geen specifieke kleurwens.
Het logo levert een grote bijdrage aan de herkenbaarheid en top-of-mind positie

Er is nog geen definitief besluit genomen over url en bedrijfsnaam, daarom het verzoek om verschillende varianten te ontwerpen.
1. Latent Talent
2. Latent-Talent
3. Latent Talent BV
4. Latent Talent personeelsvoorziening

Designer: B-Design B-Design
logo-b-design-o7mvUXbc

B-DesignB-Design

Hoi, bedankt voor de feedback! De plusjes kunnen door ze wat steviger neer te zetten, wat meer daadkracht uitstralen, net als met een dikkere typografie. Door twee kleuren te gebruiken en die letterlijk elkaar te laten verbinden hoop ik de doelgroepen visueel samen te brengen. Ze vullen elkaar aan en hebben elkaar nodig.

Ik heb een schetsvel gemaakt vol vormen en kleuren, mocht u naar aanleiding daarvan nog meer willen zien hoor ik het graag!

Met vriendelijke groet*

Suzanne KrootSuzanne Kroot

Hoi B-Design,

Bedankt voor je nieuwe inzendingen. En fijn dat je zoveel varianten hebt gemaakt. Ik moet eerlijk toegeven dat het niet helemaal gebracht heeft waar ik naar op zoek ben. De eerste blijft me persoonlijk het meeste aanspreken, maar of dat ook voor de doelgroepen telt daar ben ik nog niet helemaal uit.

Groet Suzanne

B-DesignB-Design

Hoi! Misschien ligt het aan het vrolijk, fris kleurgebruik!?! Heel veel succes, ik ben in ieder geval reuze benieuwd!

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-b-design-Z9ESJ23M

Geen commentaar

Suzanne KrootSuzanne Kroot

Hoi B-Design,

Zeker gecharmeerd van je ontwerp. Beeldmerk is leuk bedacht (kruisjes). Daarnaast heeft het van dichtbij en veraf een ander effect. Zou je nog eens wat meer kunnen laten zien? Sowieso zou ik nog wel een kleurvariant op het beeldmerk willen hebben (zodat ik kan checken welke kleurcominaties de meeste doelgroepen aanspreekt). En ik ben benieuwd of je nog andere creatieve ideeen hebt voor een beeldmerk.
Alvast bedankt!
SUzanne

Suzanne KrootSuzanne Kroot

Nog even wat extra info om bij extra ontwerpen in je achterhoofd te houden. \'No-nonsense en daadkracht\' zijn naast het \'samenbrengen van de doelgroepen\', twee belangrijke waarden die we straks bij het maken van een logo keuze in ons achterhoofd laten meewegen.
Suzanne

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-b-design-fbElRTQe

Geen commentaar

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-b-design-oiq7ScxE

B-DesignB-Design

Hallo!

Bij deze een voorstel voor een logo. In mijn logo staat de plus centraal. Plus is positief en een meerwaarde. Wat Latenttalent is voor bedrijven danwel voor de mensen die weer aan het werk willen. Een win-win voor iedereen.

Ik hoor graag wat u ervan vind, succes met uw keuze!

Met vriendelijke groet*

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.