Logo nieuw bedrijf Framed Media

Datum start: 19-03-2012

Datum einde: 08-04-2012

Totaal budget: € 200.00
Nieuwste inzending
Book cover
refrain

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Het logo zal oa. gebruikt worden in de video's (aftiteling) en op foto's. Het moet dus ook leesbaar zijn indien het in't klein vermeld staat op foto's en met veel verschillende achtergronden.

Framed is in eerste instantie de hoofdnaam. Media moet/mag/kan er kleiner bij. Indien je denkt dat het samen sterk oogt in jouw ontwerp: surprise me.

Graag modern, strak, niet te complex (tenzij een mooi patroon) en liefst vernieuwend.

Probeer origineel te zijn. Er zijn genoeg fotografen of cameracrews met een diafragma, camera, etc in hun logo. Dat wil ik liever niet, tenzij het echt vernieuwend is. Maar dat lijkt me moeilijk. De naam Framed stuurt je mogelijk in de richting om een frame te gebruiken of iets dergelijks. Ok, ga hier dan origineel en vernieuwend mee om.

Zowel tekst- als beeldlogo's of samen kunnen. Mooi zou zijn als een deel of het geheel van het beeldlogo sterk genoeg is om op termijn alleen te laten fungeren.

Zoals bij doelgroep omschreven: voornamelijk in de artistieke sector bezig (events, fashionshows, etc.), maar ook openstaand voor bedrijven. Het logo mag dus artistiek opgevat worden, graag zelfs, maar het mag de bedrijfssector niet afschrikken.

Belangrijkste lijkt me dat het goed past op een foto. Daar zal het het kleinst zijn en met de meest verschillende achtergronden. Als het daar past, zal het ook gaan op video, website, etc.

De slagzin zal zijn: creative communication. Dit moet niet mee in het logo, maar mogen jullie mee spelen.

Kernwoorden en/of stijlen waar ik me graag mee vereenzelvig: artistiek, abstract, anders, vernieuwend, a bit edgy, boeiend, spannend, dynamisch, professioneel.

Bedrijfsomschrijving


Framed Media ontstaat uit mijn eigen bedrijf: foto en video, voornamelijk op events. Gezien de opdrachten groter worden en ik steeds meer met een team moet werken, kon dit niet langer onder mijn eigen naam. Daarom start ik Framed Media. We zullen dus foto- en videoreportages verzorgen. Dit hoeft niet uitsluitend in de eventsector te zijn, maar hier zullen we in eerste instantie voornamelijk actief zijn. Verwar mij/ons niet met de zoveelste partysite of party photographer's/film crew.
Check mijn eigen werk: https://www.facebook.com/kvdwphotography & https://vimeo.com/kurtvandeweerdt

Doelgroep


Grotendeels de artistieke sector, maar ook openstaand voor het bedrijfsleven.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Kleuren: vrij te bepalen, maar hou rekening met eerder vermelde info.
Zoals elk goed logo moet het zonder opmaak (shadow, gradient, etc) ook nog sterk zijn.
Laat je inspireren door de logotrends van 2011 en/of 2012.

Designer: kaluma kaluma
logo-kaluma-GT63IPAG

kalumakaluma

Twee in elkaar gevlochten F's. De stip is het middenste streepje van beide F's en tevens het beeld door een lens of oog dat gekaderd (framed) wordt. Het beeldmerk is zo strak een minimalistisch mogelijk gehouden met in het achterhoofd dat het ook herkenbaar moet zijn wanneer het klein in beeldmateriaal wordt gebruikt.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-kaluma-ClBiT8pE

kalumakaluma

Een F voor fotografie en een F voor Film (video), "framed" tussen twee haken. Beide disciplines gevangen in één logo.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-kaluma-gce8dWZU

Geen commentaar

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.