Geen commentaar
logo ontwerp voor een foodtruck met wisselende gerechten, veelal biologische en lokaal geproduceerd
- Wedstrijd van: SjorsvWezel
- Categorie: Logo
- Status: Beëindigd
Datum start: 20-01-2014
Datum einde: 31-01-2014
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


Ook al behoort het niet bij de wedstrijd, hierbij toch een eerste opzet voor een eventueel visitekaartje. Zo krijgt u hopelijk een idee van hoe het logo gebruikt kan worden. Zo is het mogelijk om slechts de bedrijfsnaam apart toe te passen. Daarnaast zou een vintage look goed aansluiten.
Met creatieve groet,
Chantal

Geen commentaar
Beste Sjors,
Hierbij mijn inzending. Ik heb niet gekozen om de wagen in het logo te verwerken. Wel heb ik een goed idee gekregen van de uitstraling van de camper. Super! Daarom heb ik gekozen voor een vintage typografisch logo.
Uitgangspunt was het Ford-logo. De ovale vorm, de witte rand en het 'handgeschreven' lettertype komen terug. De link naar het eten is er ook! Want er vormt zich uit de letters een vork. Klaar om op te scheppen!
De slogan 'komt naar je toe' sluit aan bij de witte rand. Dit maakt het direct duidelijk dat het gaat om een mobiele service.
Het geheel heeft toch wat weg van de nostalgische look, maar is ook rustig en modern. Zo straalt het tevens de hedendaagse professionaliteit uit en zou u er lange tijd mee vooruit kunnen!
Qua uitwerking zijn er veel mogelijkheden. Zo ziet u in het grote logo een klein beetje diepte doordat er een soort schaduw is aangebracht. In het kleine logo rechtsonder is een vintage effect aangebracht. Alsof het een beetje verweerd is.
Ook al een sfeerbeeld van hoe het ontwerp op de motorkap van de wagen eruit zou zien.
Hopelijk spreekt het ontwerp u aan. Aanpassingen (zoals kleurgebruikt) zijn altijd bespreekbaar. Ik kijk in ieder geval erg uit naar uw reactie!
Met creatieve groet,
Chantal
P.S. Ik zie dat sommige ontwerpers de slogan van anderen klakkeloos overnemen. Dit mag niet. Een werk en idee is auteursrechtelijk bescherm en kan dus niet zomaar toegeëigend worden. In dat geval zou u beide ontwerpers moeten betalen voor de geleverde dienst.
voor een groot formaat zie http://www.brandsupply.nl/logo/logo-ontwerp-voor-een-foodtruck-met-wisselende-gerechten-veelal-biologische-en-lokaal-geproduceerd/29266/ontwerp/295279
heel leuk en een hele nieuwe invalshoek. Sjonge, maakt het allemaal weer moeilijker kiezen. Slogan overgenomen? Is dat natuurlijk lekker, lekker natuurlijk? Die had ik zelf bedacht en in het commentaar gezet, dus mag dan wel door meerderen gebruikt worden toch?
Hartelijk dank voor de maximale beoordeling! Mocht ik nog iets voor u kunnen betekenen, dan hoor ik het graag.
Wat betreft de slogan, heeft u inderdaad gelijk. In dat geval kan iedereen het toepassen, aangezien het uw idee is. De reacties bij andere heb ik niet gezien, dus vandaar mijn opmerking.
Met creatieve groet,
Chantal