Beste Pier,
Bedankt voor je heldere feedback. Ik ben aan de slag gegaan met abstracte vormen. Door deze vormen op de juiste manier met typografie te combineren ben ik op zoek gegaan naar eigenzinnig en modern beeldmerk.
Door jullie tool ontstaat er groei bij de gebruikers hiervan. In het logo vind deze groei ook letterlijk door jullie plaats, in dit geval door de typografie. De dynamiek in het beeld die van linksonder naar rechtsboven loopt. geeft een positief gevoel van groei.
Ik ben op zoek gegaan naar een "moderne" letter die zeker door zijn opvallende "a" een eigenzinnig gevoel heeft. Door de typografie in volvlak te zetten en in de overige vormen een textuur te geven krijgt het logo een stevig karakter.
Hopelijk is dit wat meer in de lijn die u in gedachten had.
Ik zie uw reactie tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Bram
Logo ontwerp voor webbased task- & time management tool
Datum start: 03-02-2012
Datum einde: 10-02-2012
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.



Beste Pier van der Kraan,
Hierbij mijn voorstel voor uw nieuwe logo. Ik ben uitgegaan van de gewenste kleuren en het thema "groei". Echter heb ik geprobeerd om het cliché van bomen/planten/bloemen te vermijden. In plaats daarvan heb ik de mens als uitgangspunt genomen, deze vormt nu de basis van de groei.
Ik heb geprobeerd een balans te vinden tussen een warme uitstraling en een professionele vormtaal.
Vanzelfsprekend zijn er alle soorten aanpassingen mogelijk. Mocht u naar aanleiding van dit voorstel nog vragen hebben hoor ik deze graag.
Met vriendelijke groet,
Bram
Beste Bram,
Dank voor je concept en je heldere uitleg. We begrijpen je idee, maar dit is niet de kant die we graag op willen.
We willen het beeldmerk wat abstracter houden. Het hoeft niet perse een blaadje te zijn, maar wel vanuit het thema natuur, een mens past daar niet direct bij in onze beleving.
Verder is de stijl van zowel het logo als het font niet modern genoeg. Kijk s.v.p. goed naar de logo's in onze briefing, wellicht verhelderd dat wat we hiermee bedoelen.
We zien uit naar je herziene concept!
Met vriendelijke groet,
Pier van der Kraan