Logo ontwerpen voor mijn nieuwe bedrijf: DoofUIt

Datum start: 08-11-2015

Datum einde: 27-11-2015

Totaal budget: € 100.00
Nieuwste inzending
Book cover
tennisloool

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


- De logo moet wel fris, moderne, herkenbare logo zijn. Als je op het internet rondkijkt, gebruiken de andere organisaties/bedrijven vaak handen of oor of hartjes in een logo, dat willen we dus niet, moet echt origineel zijn, maar toch duidelijk zichtbaar dat het voor doven zijn gericht.
Het moet allure, luxe uitstralen.
Achtergrond van de logo moet wel wit zijn. GROENE kleur NIET toegestaan. Ook NIET TEVEEL verschillende kleuren gebruiken.
- De naam van mijn bedrijf DoofUit moet wel goed leesbaar zijn. Het moeten dus twee hoofdletters zijn: D en U

Bedrijfsomschrijving


Mijn bedrijf DoofUit organiseert leuke bijeenkomsten, theatervoorstellingen, evenementen, workshops, dagje uit, rondleiding bij diverse museum etc. Op mijn website komt ook een webshop waar men tickets/kaarten kunnen kopen, er komt ook informatie op de website wat voor evenement die mijn bedrijf gaat organiseren etc.

Doelgroep


Doelgroep: Op eerste plaats gericht op dove mensen, maar slechthorenden zijn ook van harte welkom, ook voor horende mensen bv horende familie/partner van dove persoon. Bedoeling is dat de dove mensen ook in de horende maatschappij mee deelnemen aan een leuke uitje.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


- GROENE kleur NIET toegestaan
- GEEN handen, oren, hartjes terug te vinden in een logo, echt afgezaagd, gezien dat in dovenwereld zoiets vaak gebruikt, wil mijn bedrijf zich onderscheiden.
- Moet echt moderne logo zijn, die de naam van de bedrijf wel goed leesbaar blijft.
- Op de logo moet wel duidelijk zichtbaar dat het voor doven zijn bedoeld
- Achtergrond van de logo moet wel wit zijn.
- Kwaliteit van de logo/bestand moet wel goed zijn, ondanks dat ik ze later kan vergroten zoals beachvlag, banners kunnen bestellen.

Heb onlangs bestand toegevoegd, lijkt me ook mooi zoiets, met verschillende richtingen van pijlen ivm veel mogelijkheden van uitgaan etc. de lijnen van de pijlen mogen niet strak zijn, maar speels. LOGO DU moeten beiden van verschillende kleuren zijn. Doof moet dezelfde kleur zijn als letter D, Uit zelfde kleur als U. Dit bestand kwam van een idee van een vriend van mij.

Designer: Ko de Bruin Ko de Bruin
logo-ko-de-bruin-omirBMoK

Ko de BruinKo de Bruin

Hierbij mijn voorstel, Strak en simpel. Ik ben juist de kant op gegaan van de ticketverkoop. Waarom nadruk leggen op iets wat al wordt gezegd in het woordmerk zelf. Het laatste deel
van het logo kan ook worden losgetrokken en gebruikt worden bij bijvoorbeeld teksten(zie laatste foto)

Ko de BruinKo de Bruin

Ook wel anders gezegd. Mensen moeten DoofUit gaan herkennen aan het feit dat het voor deze mensen 'een ticket' is voor een leuk/ontspannen dagje er lekker tussenuit wezen

AschwinAschwin

Het is echt leuk bedacht, heel simpel maar toch bepaalde betekenis...Jouw ontwerp zal ik achter mijn hoofd onthouden

Ko de BruinKo de Bruin

Dank u voor uw positieve feedback. Ik wens u succes met de zoektocht. En mocht er wat bekend gemaakt worden hoor ik het wel.

Ko de BruinKo de Bruin

Ik zag dat mijn beoordeling naar 1 ster is veranderd? Is hier een bepaalde reden voor?
Misschien enige feedback indien mogelijk?

AschwinAschwin

Ja heb veranderd, want er is tussendoor iets andere logo binnengekomen die mij meer aanspreekt, daar wil ik mijn aandacht aan besteden.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.