Het nieuwe logo voor Shipbuilder bestaat uit een woordmerk en een beeldmerk.
Het beeldmerk; kent verschillende varianten in kleur, voor de diverse activiteiten. De variaties op deze manier verwerkt zijn oneindig en geeft symbolisch, de breedte van Shipbuilder aan. Alle activiteiten van Shipbuilder zijn met elkaar verbonden, maar staan, wanneer nodig, op zichzelf.
Het beeldmerk roept een maritiem gevoel op dat doet denken aan het roer van een schip of aan een kompas. Symbolisch geeft dit de roots van Shipbuilder aan, echter de vormgeving van het logo is anno 2022.
Het woordmerk; breed gespatieerd, duidelijk leesbaar, in krachtige kapitalen, maakt van Shipbuilder een open en transparante onderneming.
De diversificaties worden daar onder ingevuld in een iets lichtere versie van het zelfde lettertype en in de kleur die hier gekozen is.
Logo restyle voor een groeiend bedrijf
- Wedstrijd van: ceesverkerk
- Categorie: Logo
- Status: Beëindigd
- Bestanden: Bestand 1
Datum start: 09-03-2021
Datum einde: 31-03-2021
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


Voor het logo heb ik mij ook laten inspireren door het icoontje op jullie site bij:
“Center, The start portal for every Shipbuilder Module” en door het icoontje “Finally, Structure”
Het geeft naar mijn idee goed de werkwijze van Shipbuilder weer.