Logo & verpakkings design LimoZin
Wedstrijd gegevens:
Pakket zilver
- Wedstrijd van: Marco Boone
- Categorie: Logo
- Totaal budget: € 299.00
- Datum start : 05-08-2013 21:20
- Datum einde : 19-08-2013 21:15
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,ai,
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 36
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
Bij de grote softdrink merken is het logo (design) eigenlijk ook gelijk het ontwerp is van de etiketten. Het logo is gewoon zo groot en dominant, dat dit het totaal verpakkingsontwerp is (zie bijlagen). Ik denk dat het goed is om deze opzet te volgen en dus gelijk met het logo naar het verpakkingsontwerp te kijken en de ontwerpen gelijk op de verpakkingen te projecteren voor een goed overall beeld. Ik de bijlage heb ik de flesverpakkingen + afmetingen toegevoegd. Dus de vraag is of jij die uitgangspunten zou willen gaan gebruiken. Tuurlijk ga ik dat logo ook los gebruiken, maar het belangrijkst is de presentatie op de verpakking. De meeste verpakkingen zijn ook wel erg clean, waarbij idd het logo de meeste attentie trekt.
• Formaat etiket: 216 x 68 mm
• Diameter fles: 60 mm
• Hoogte fles (tot onder dop) 193 mm
• Bedrukking: FC + max 2x PMS
Briefing
1. Ontwerp een logo geïntegreerd met etiket design
2. Laat zien hoe tussen de smaken te differentiëren (voldoende onderscheid en toch 1 merk uitstraling)
3. Logo moet ook los van etiket design te gebruiken zijn
Kleur product
De dranken hebben de kleur van de vrucht. I.v.m. bv Spa Fruit is LimoZin een beetje troebel. Hierdoor is het onderscheidend en geeft daarnaast het gevoel dat er echt vruchtensap in zit.
Deliverable:
• Voorstellen ook uitwerken op fles (zie bijlage)
• Open ai bestanden en JPG van logo (los)
• Open ai bestanden en JPG van 3 varianten etiketten
Bedrijfsomschrijving:
Wij zijn een bedrijf in oprichting. Onder de naam LimoZin gaan wij een aantal verantwoorde frisdranken introduceren. Frisdranken met echte vruchtensap, waaraan geen suikers of kleurstoffen meer worden toegevoegd. Wij doen dus ook niet mee aan de trend van low or no calorieën. Nee wij gaan voor eerlijke, echt lekkere dorstlessers.
Doelgroep:
Fruit waters zijn producten voor mensen, en meer dan gemiddeld vrouw, die op zoek zijn naar een lekker dorstlessend drankje dat verantwoord is en niet teveel calorieën bevat en toch ook gezond is.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
• Opvallen in het schap (Supermarkt en horeca)
• Meer frisdrank dan vruchtensap
• Voldoende onderscheid tussen smaken, maar toch 1 duidelijke merkuitstraling
HetOntwerp
-
-
Toelichting van de designer HetOntwerp:
Beste opdrachtgever,
Hierbij een voorstel voor een logo! Voordat ik verder ga wil ik natuurlijk eerst dat u het logo goed vindt. Ik hoop dat u het ziet zitten, aanpassingen zijn altijd mogelijk uiteraard! Ik heb een clean ontwerp in me gedachten voor de verpakking, het gebruik van veel wit zodat het logo de attentie krijgt. Ik hoor het wel.
Mvg,
Menno v M -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-