Logo & verpakkings design LimoZin

Wedstrijd gegevens:
Pakket zilver

  • Wedstrijd van: Marco Boone
  • Categorie: Logo
  • Totaal budget: € 299.00
  • Datum start : 05-08-2013 21:20
  • Datum einde : 19-08-2013 21:15
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,ai,
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 36
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Logo & etiketdesign

Bij de grote softdrink merken is het logo (design) eigenlijk ook gelijk het ontwerp is van de etiketten. Het logo is gewoon zo groot en dominant, dat dit het totaal verpakkingsontwerp is (zie bijlagen). Ik denk dat het goed is om deze opzet te volgen en dus gelijk met het logo naar het verpakkingsontwerp te kijken en de ontwerpen gelijk op de verpakkingen te projecteren voor een goed overall beeld. Ik de bijlage heb ik de flesverpakkingen + afmetingen toegevoegd. Dus de vraag is of jij die uitgangspunten zou willen gaan gebruiken. Tuurlijk ga ik dat logo ook los gebruiken, maar het belangrijkst is de presentatie op de verpakking. De meeste verpakkingen zijn ook wel erg clean, waarbij idd het logo de meeste attentie trekt.

• Formaat etiket: 216 x 68 mm
• Diameter fles: 60 mm
• Hoogte fles (tot onder dop) 193 mm
• Bedrukking: FC + max 2x PMS

Briefing
1. Ontwerp een logo geïntegreerd met etiket design
2. Laat zien hoe tussen de smaken te differentiëren (voldoende onderscheid en toch 1 merk uitstraling)
3. Logo moet ook los van etiket design te gebruiken zijn

Kleur product
De dranken hebben de kleur van de vrucht. I.v.m. bv Spa Fruit is LimoZin een beetje troebel. Hierdoor is het onderscheidend en geeft daarnaast het gevoel dat er echt vruchtensap in zit.


Deliverable:
• Voorstellen ook uitwerken op fles (zie bijlage)
• Open ai bestanden en JPG van logo (los)
• Open ai bestanden en JPG van 3 varianten etiketten

Bedrijfsomschrijving:

Wij zijn een bedrijf in oprichting. Onder de naam LimoZin gaan wij een aantal verantwoorde frisdranken introduceren. Frisdranken met echte vruchtensap, waaraan geen suikers of kleurstoffen meer worden toegevoegd. Wij doen dus ook niet mee aan de trend van low or no calorieën. Nee wij gaan voor eerlijke, echt lekkere dorstlessers.

Doelgroep:

Fruit waters zijn producten voor mensen, en meer dan gemiddeld vrouw, die op zoek zijn naar een lekker dorstlessend drankje dat verantwoord is en niet teveel calorieën bevat en toch ook gezond is.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

• Opvallen in het schap (Supermarkt en horeca)
• Meer frisdrank dan vruchtensap
• Voldoende onderscheid tussen smaken, maar toch 1 duidelijke merkuitstraling

r.terbruggen@gmail.com
  • Logo # 238667 voor Logo & verpakkings design LimoZin  wedstrijd Klacht indienen
    1. Marco Boone zegt :

      Een duidelijke verbetering t.o.v. vorige variant. Het is een strak en ietswat afstandelijk design. Voor nu is het prima. Wacht de andere ontwerpen af.

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo # 237875 voor Logo & verpakkings design LimoZin  wedstrijd Klacht indienen
    1. Marco Boone zegt :

      Door de dubbele lijnen wordt het design klassieker. Dat is volgens mij ook uw bedoeling. Dit is niet een richting die mij aanspreekt. Uw vorige voorstel vond ik beter

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo # 237384 voor Logo & verpakkings design LimoZin  wedstrijd Klacht indienen
    1. Marco Boone zegt :

      Mooi strak ontwerp. Ik vind het lettertype voor limozin niet zo mooi. Erg hoekig. Je hebt de fless nu ingekleurd. Dat is voor ons helaas geen haalbare kaart. Kun je een voorstel uitwerken met witte flessen. De drankjes zijn een beetje troebel. De smaken zijn; aarbei, sinaasappel en limoen. De smaakomschrijving is erg goed gevonden

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network