Logo & verpakkings design LimoZin

Datum start: 05-08-2013

Datum einde: 19-08-2013

Totaal budget: € 299.00
Nieuwste inzending
Book cover
Brandbrains

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Logo & etiketdesign

Bij de grote softdrink merken is het logo (design) eigenlijk ook gelijk het ontwerp is van de etiketten. Het logo is gewoon zo groot en dominant, dat dit het totaal verpakkingsontwerp is (zie bijlagen). Ik denk dat het goed is om deze opzet te volgen en dus gelijk met het logo naar het verpakkingsontwerp te kijken en de ontwerpen gelijk op de verpakkingen te projecteren voor een goed overall beeld. Ik de bijlage heb ik de flesverpakkingen + afmetingen toegevoegd. Dus de vraag is of jij die uitgangspunten zou willen gaan gebruiken. Tuurlijk ga ik dat logo ook los gebruiken, maar het belangrijkst is de presentatie op de verpakking. De meeste verpakkingen zijn ook wel erg clean, waarbij idd het logo de meeste attentie trekt.

• Formaat etiket: 216 x 68 mm
• Diameter fles: 60 mm
• Hoogte fles (tot onder dop) 193 mm
• Bedrukking: FC + max 2x PMS

Briefing
1. Ontwerp een logo geïntegreerd met etiket design
2. Laat zien hoe tussen de smaken te differentiëren (voldoende onderscheid en toch 1 merk uitstraling)
3. Logo moet ook los van etiket design te gebruiken zijn

Kleur product
De dranken hebben de kleur van de vrucht. I.v.m. bv Spa Fruit is LimoZin een beetje troebel. Hierdoor is het onderscheidend en geeft daarnaast het gevoel dat er echt vruchtensap in zit.


Deliverable:
• Voorstellen ook uitwerken op fles (zie bijlage)
• Open ai bestanden en JPG van logo (los)
• Open ai bestanden en JPG van 3 varianten etiketten

Bedrijfsomschrijving


Wij zijn een bedrijf in oprichting. Onder de naam LimoZin gaan wij een aantal verantwoorde frisdranken introduceren. Frisdranken met echte vruchtensap, waaraan geen suikers of kleurstoffen meer worden toegevoegd. Wij doen dus ook niet mee aan de trend van low or no calorieën. Nee wij gaan voor eerlijke, echt lekkere dorstlessers.

Doelgroep


Fruit waters zijn producten voor mensen, en meer dan gemiddeld vrouw, die op zoek zijn naar een lekker dorstlessend drankje dat verantwoord is en niet teveel calorieën bevat en toch ook gezond is.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


• Opvallen in het schap (Supermarkt en horeca)
• Meer frisdrank dan vruchtensap
• Voldoende onderscheid tussen smaken, maar toch 1 duidelijke merkuitstraling

Designer: r.terbruggen@gmail.com r.terbruggen@gmail.com
logo-rterbruggengmailcom-6JiMrO1g

Geen commentaar

Marco BooneMarco Boone

Een duidelijke verbetering t.o.v. vorige variant. Het is een strak en ietswat afstandelijk design. Voor nu is het prima. Wacht de andere ontwerpen af.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-rterbruggengmailcom-Cpm1iba4

Geen commentaar

Marco BooneMarco Boone

Door de dubbele lijnen wordt het design klassieker. Dat is volgens mij ook uw bedoeling. Dit is niet een richting die mij aanspreekt. Uw vorige voorstel vond ik beter

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-rterbruggengmailcom-JNaCisMq

Geen commentaar

Marco BooneMarco Boone

Mooi strak ontwerp. Ik vind het lettertype voor limozin niet zo mooi. Erg hoekig. Je hebt de fless nu ingekleurd. Dat is voor ons helaas geen haalbare kaart. Kun je een voorstel uitwerken met witte flessen. De drankjes zijn een beetje troebel. De smaken zijn; aarbei, sinaasappel en limoen. De smaakomschrijving is erg goed gevonden

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.