Logo & verpakkings design LimoZin

Datum start: 05-08-2013

Datum einde: 19-08-2013

Totaal budget: € 299.00
Nieuwste inzending
Book cover
Brandbrains

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Logo & etiketdesign

Bij de grote softdrink merken is het logo (design) eigenlijk ook gelijk het ontwerp is van de etiketten. Het logo is gewoon zo groot en dominant, dat dit het totaal verpakkingsontwerp is (zie bijlagen). Ik denk dat het goed is om deze opzet te volgen en dus gelijk met het logo naar het verpakkingsontwerp te kijken en de ontwerpen gelijk op de verpakkingen te projecteren voor een goed overall beeld. Ik de bijlage heb ik de flesverpakkingen + afmetingen toegevoegd. Dus de vraag is of jij die uitgangspunten zou willen gaan gebruiken. Tuurlijk ga ik dat logo ook los gebruiken, maar het belangrijkst is de presentatie op de verpakking. De meeste verpakkingen zijn ook wel erg clean, waarbij idd het logo de meeste attentie trekt.

• Formaat etiket: 216 x 68 mm
• Diameter fles: 60 mm
• Hoogte fles (tot onder dop) 193 mm
• Bedrukking: FC + max 2x PMS

Briefing
1. Ontwerp een logo geïntegreerd met etiket design
2. Laat zien hoe tussen de smaken te differentiëren (voldoende onderscheid en toch 1 merk uitstraling)
3. Logo moet ook los van etiket design te gebruiken zijn

Kleur product
De dranken hebben de kleur van de vrucht. I.v.m. bv Spa Fruit is LimoZin een beetje troebel. Hierdoor is het onderscheidend en geeft daarnaast het gevoel dat er echt vruchtensap in zit.


Deliverable:
• Voorstellen ook uitwerken op fles (zie bijlage)
• Open ai bestanden en JPG van logo (los)
• Open ai bestanden en JPG van 3 varianten etiketten

Bedrijfsomschrijving


Wij zijn een bedrijf in oprichting. Onder de naam LimoZin gaan wij een aantal verantwoorde frisdranken introduceren. Frisdranken met echte vruchtensap, waaraan geen suikers of kleurstoffen meer worden toegevoegd. Wij doen dus ook niet mee aan de trend van low or no calorieën. Nee wij gaan voor eerlijke, echt lekkere dorstlessers.

Doelgroep


Fruit waters zijn producten voor mensen, en meer dan gemiddeld vrouw, die op zoek zijn naar een lekker dorstlessend drankje dat verantwoord is en niet teveel calorieën bevat en toch ook gezond is.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


• Opvallen in het schap (Supermarkt en horeca)
• Meer frisdrank dan vruchtensap
• Voldoende onderscheid tussen smaken, maar toch 1 duidelijke merkuitstraling

Designer: BureauKomma BureauKomma
logo-bureaukomma-O9glkfei

Geen commentaar

Marco BooneMarco Boone

Stuk beter dan eerste ontwerp. Ik zou graag per smaak de specifieke vrucht afgebeeld willen zien en daarnaast iets minder kleurnuances per etiket, mag wel wat cleaner

BureauKommaBureauKomma

Goedemiddag, ik ga het even allemaal laten bezinken, kijken wat eventuele andere inzendingen doen. en even niet alle het voorbereidende werk voor een andere ontwerper doen. ik wil niet arrogant overkomen, ik kijk even mee op de achtergrond. en intussen blijf ik bezig met een nieuw voorstel. ik hoop dat u hier begrip voor heeft. m.v.g. koos

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-bureaukomma-Wkdqiqf2

BureauKommaBureauKomma

Goedemiddag, bij deze mijn tweede voorstel. a.d.h.v. uw vorige feedback.

Marco BooneMarco Boone

Design is al een stuk strakker. Met name met de 'watervisual' gaat dit echt de goede kant op. Ik zou met name de naam strakker en cleaner willen hebben. het ronde spreekt mij aan, het gebruik van 2 kleuren minder. Kun je een alternatief voor het fruit verzinnen. dat maakt het wat truttig en toch weer een vruchtensap gevoel. De smaken zijn: Aardbei, Sinaasappel en Lemon. Suggestie, strakker/moderner geïllustreerd fruit.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-bureaukomma-DMqC5KIy

BureauKommaBureauKomma

Goedemiddag,

bij deze mijn voorstel voor uw logo, feedback is van harte welkom, ik ben erg benieuwd wat u er van vind.

Het logo is opgemaakt in adobe illustrator, en is vector based (te vergroten zo groot u wil zonder kwaliteitsverlies) verder aan te leveren in elk bestandsformaat.

Mocht dit logo u bevallen kan ik een eventueel huisstijl voorstel doen.

m.v.g. koos

Marco BooneMarco Boone

Heeft iets exotisch, wat mij wel aanspreekt. Tegelijkertijd vind ik het daardoor wat oubollig en iets te veel kunstmatig overkomen. Graag wat strakker met een cleanere, natuurlijkere uitstraling.

BureauKommaBureauKomma

Goedemiddag, bedankt voor uw positieve feedback. ik ga uw feedback vertalen naar een nieuw voorstel. m.v.g. Koos

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.