Logo & verpakkings design LimoZin
Wedstrijd gegevens:
Pakket zilver
- Wedstrijd van: Marco Boone
- Categorie: Logo
- Totaal budget: € 299.00
- Datum start : 05-08-2013 21:20
- Datum einde : 19-08-2013 21:15
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,ai,
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 36
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
Bij de grote softdrink merken is het logo (design) eigenlijk ook gelijk het ontwerp is van de etiketten. Het logo is gewoon zo groot en dominant, dat dit het totaal verpakkingsontwerp is (zie bijlagen). Ik denk dat het goed is om deze opzet te volgen en dus gelijk met het logo naar het verpakkingsontwerp te kijken en de ontwerpen gelijk op de verpakkingen te projecteren voor een goed overall beeld. Ik de bijlage heb ik de flesverpakkingen + afmetingen toegevoegd. Dus de vraag is of jij die uitgangspunten zou willen gaan gebruiken. Tuurlijk ga ik dat logo ook los gebruiken, maar het belangrijkst is de presentatie op de verpakking. De meeste verpakkingen zijn ook wel erg clean, waarbij idd het logo de meeste attentie trekt.
• Formaat etiket: 216 x 68 mm
• Diameter fles: 60 mm
• Hoogte fles (tot onder dop) 193 mm
• Bedrukking: FC + max 2x PMS
Briefing
1. Ontwerp een logo geïntegreerd met etiket design
2. Laat zien hoe tussen de smaken te differentiëren (voldoende onderscheid en toch 1 merk uitstraling)
3. Logo moet ook los van etiket design te gebruiken zijn
Kleur product
De dranken hebben de kleur van de vrucht. I.v.m. bv Spa Fruit is LimoZin een beetje troebel. Hierdoor is het onderscheidend en geeft daarnaast het gevoel dat er echt vruchtensap in zit.
Deliverable:
• Voorstellen ook uitwerken op fles (zie bijlage)
• Open ai bestanden en JPG van logo (los)
• Open ai bestanden en JPG van 3 varianten etiketten
Bedrijfsomschrijving:
Wij zijn een bedrijf in oprichting. Onder de naam LimoZin gaan wij een aantal verantwoorde frisdranken introduceren. Frisdranken met echte vruchtensap, waaraan geen suikers of kleurstoffen meer worden toegevoegd. Wij doen dus ook niet mee aan de trend van low or no calorieën. Nee wij gaan voor eerlijke, echt lekkere dorstlessers.
Doelgroep:
Fruit waters zijn producten voor mensen, en meer dan gemiddeld vrouw, die op zoek zijn naar een lekker dorstlessend drankje dat verantwoord is en niet teveel calorieën bevat en toch ook gezond is.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
• Opvallen in het schap (Supermarkt en horeca)
• Meer frisdrank dan vruchtensap
• Voldoende onderscheid tussen smaken, maar toch 1 duidelijke merkuitstraling
Vision
-
-
Toelichting van de designer Vision:
Hierbij, een paar andere lettertype.
-
Marco Boone zegt :
Links onder spreekt mij het meest aan. Is ook het beste leesbaar
-
Vision zegt
uiteraard, wij kunnen nog alles aanpassen.
na het wedstrijd kan ook! -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Vision zegt
Hierbij het Logo los van de verpakking.
ik vind jammer dat uw de lettertype niet zo goed vind! Persoonlijk vind ik het wel verfrissend, met een soort water gevoel. Ik dacht, toch nog los laten zien:)
MVG
Roy
VisionStudio -
Marco Boone zegt :
Is nog wat kaal, heb het gevoel dat er nog wat elementen aan toegevoegd moeten worden
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Vision zegt
Nog een voorstel.
all mijn ontwerpen kunnen nog aangepast worden, ook na het wedstrijd.
Ben benieuwd naar uw feedback!
Met vriendelijke groet,
VisionStudio7@hotmail.com
-
Marco Boone zegt :
Ontwerp ziet er heel premium uit. Daarmee heel erg onderscheidend. Ik vind het zelf erg mooi. De typografie van het logo mag van mij nog iets strakker. Daarnaast zou ik willen zien hoe dit logo los van de verpakking eruit komt te zien
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Vision:
Hierbij een nieuw voorstel voor uw logo!
vindt u nu het logo genoeg uitspatten?
welke optie bevalt u het best? een achtergronden kleur? of 3 verschillenden?
MVG
VISIONSTUDIO -
Marco Boone zegt :
Is beter, mag nog meer contrast hebben. Besef dat de verpakking + logo de belangrijkste communicatievorm is in het schap en veel concurrentie heeft. Opvallen is key
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Marco Boone zegt :
Krachtig en fris ontwerp. De naam Limozin mag meer eruit knallen. Wat ik minder vind is de limozine. Ik snap het wel, maar vind het daardoor te lollig worden. De drankjes zijn een beetje troebel, kun je dat in je uitwerken ook zo laten zien? Tnx
-
Vision zegt
Dank je wel voor reactie.
ik ga nu aan de slag. -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-