Beste Sebas,
Dit? Dit is ons visioen van 'clean'. De kracht zit hem niet enkel in de simpele vormgeving en lettertype, maar in de samenwerking met afbeeldingen en andere teksten. Ofwel, hoe het logo zich presenteert op andere mediauitingen.
Thema's of foto's kunnen ook IN het logo worden afgebeeld, hiermee creeër je grote vrijheid op welk product dan ook.
Wij zien de BBQ.nl cataloga, app, website en nevenactiviteiten al duidelijk voor ons. Jullie ook?
Met vriendelijke groet,
Thijs van der Heide
INNOVAD
Logo voor BBQ.nl binnenkort de barbecue webwinkel van Nederland!!!
Datum start: 17-04-2012
Datum einde: 01-05-2012
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


Bedankt voor de vele illustraties van het logo. Jullie richting is duidelijk. Wij willen qua logo een lijn doorzetten dat mensen het overal en altijd herkennen. Op deze manier ziet het logo er steeds anders uit en dat is niet wat we willen.
Met vriendelijke groet,
Sebas

Daar zijn we weer Sebas.
We presenteren het logo weer even in het zwart, werken met een witte/lichtgrijze
achtergrond is lastiger door het complexe vuurtje. Daarnaast willen we zo snel mogelijk
werken om tot een (eventueel) perfect eindproduct te komen. Werken met een zwarte achtergrond blijft
overigens onze voorkeur houden. Zwarte kool, zwarte grilplaat, zwart aangebrand vlees ;-).
Wellicht zien jullie beperkingen in de zwarte kleur, ik kan je verzekeren dat dit in de gewenste
mediauitingen perfect verwerkt kan worden.
In het bovenste logo hebben we iets speels toegevoegd, naar onze mening voegt het niets extra toe
aan het originele logo. Maar wellicht een overdenking waard.
Met vriendelijke groet,
Thijs van der Heide
INNOVAD
PS. Wij delen Jennifer Aniston haar mening.
Hi Thijs,
Het ziet er erg mooi uit. Maar het logo komt ook in de hoek op elke productfoto te staan. Dit is wederom een reden dat het niet alleen op een zwarte achtergrond tot zijn recht moet komen. Het is mij duidelijk dat je ervaring hebt met het ontwerpen van logo's. Zou je jou creatieve geest is over een hele andere boeg kunnen gooien? Een logo wat wat meer ''clean'' is en wat op verschillende achtergrond kleuren tot z'n recht komt. Wij zijn met meerdere webwinkels bezig. Het zou leuk zijn als wij een soort lijn kunnen doorvoeren in de opmaak van de logo's. Neem bijvoorbeeld is een kijkje bij de shops van Tom Coronel (overigens niet onze smaak) maar trekt wel een lijn door in het design. Of de webwinkels van voorthuis.nl. Ik zie uit naar je reactie/ontwerp.
Groeten,
Sebas

Hierbij op een lichte achtergrond.
Je bent het vast met me eens dat het logo zwaar is. Mocht je nog steeds tevreden zijn, willen we er graag verder aan werken. De visioenen zijn er, hopelijk heb je nog wat aanmerkingen waarmee we verder kunnen.
We zoeken de perfecte manier om het vuur zo realistisch mogelijk te houden, en toch waardig te laten zijn voor een logo. Lastig, maar een uitdaging gaan we niet uit de weg.
Groet, Thijs
Wederom een zeer mooi logo. Tot nu toe sta je met stipt op nummer een in mijn ogen. Na wat overleg kwam naar voren dat het logo wat ‘’cleaner ‘’ moet zijn. Het logo gaat ook gebruikt worden voor promotiemateriaal zoals flyers en stickers (o.a. op een auto en sloep) en moet in alle omstandigheden goed te lezen zijn.
Daarnaast gebruik je nu kleine letters, hoofdletter zijn wat robuuster BBQ… en dan bijvoorbeeld .nl als kleine letters. Maar daar laat ik je helemaal vrij in;) Jij bent de ontwerper!
Een goed voorbeeld van een logo is BBQBABES.nl. Door de vlammen op de Q weet je gelijk dat het over bbq’en gaat en het is heel clean. Misschien kan je ook een beetje in die richting denken.
Volgens mij heb ik je weer een heleboel stof gegeven om over na te denken. Ik ben benieuwd naar jou interpretatie hiervan.
Dankjewel
Groet,
Sebas

Beste Sebas,
Hierbij onze inzending. Een grof concept van wat wij in gedachte hebben. De twee belangrijkste elementen van het barbequeën gecombineerd: vuur en metaal.
We zijn natuurlijk erg benieuwd naar je reactie, en hopen dat we er verder aan mogen werken!
We zijn ook gespecialiseerd in het ontwikkelen van huisstijlen (bijv. voor je facturen, nieuwsbrieven, etc.).
Horen graag van je Sebas!
Groeten,
Thijs van der Heide
INNOVAD.nl
Hi Thijs, bedankt voor je logo. Ik ben er zeer over te spreken. Het is alleen niet helemaal duidelijk/goed leesbaar. Tevens zijn wij er nog niet over uit welke achtergrondkleur de header krijgt. Ik zie hier graag nog een aantal varianten op! Groeten, Sebas
Bedankt voor je snelle reactie. Ik ga voor je aan de slag!
Groet, Thijs