Logo voor bedrijf IkWij - training en coaching voor teams en individuen

Datum start: 04-09-2017

Datum einde: 11-09-2017

Totaal budget: € 150.00
Nieuwste inzending
Book cover
Webdura

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Met mijn bedrijf IkWij geef ik training en coaching en individuen en teams.
Belangrijkste uitgangspunten zijn Sociocratie en Geweldloze Communicatie.

Mijn bedrijfsnaam kan op verschillende manieren uitgelegd worden:
1. IK gaat over individuen, WIJ over groepen
2. WIJ is een werkwoord. Als ik WIJ, dan zoek ik het gezamenlijke. Zo kunnen wij WIJEN, als team elkaar zoeken, de gemeenschappelijkheid, verbinding.
3. Leven is voortdurend bewegen in de ‘spanning’ tussen autonomie (IK) en verbinding (WIJ). Autonomie is vrijheid, eigenaarschap en ook verantwoordelijkheid. Verbonden gaat over ‘samen zijn we mooier’ en ook ‘in verbinding met jou word IK mooier/krachtiger’.

In mijn logo zoek ik eenvoud en herkenbaarheid. De boeiende balans tussen abstract en concreet. Zoals de bedrijfsnaam: je denkt wellicht snel te weten waar het over gaat en tegelijk kan het nog zoveel meer betekenen...

De woorden 'coaching/training' hoeven niet in het logo, mag wel.

Bedrijfsomschrijving


Met mijn bedrijf IkWij geef ik training en coaching en individuen en teams.
Belangrijkste uitgangspunten zijn Sociocratie en Geweldloze Communicatie.

Wat is sociocratie? Democratie kennen we allemaal: de meerderheid beslist. Bij sociocratie beslissen we met z'n allen, samen. Het doel is om een gezamenlijke uitkomst te vinden. Iedereen is verantwoordelijk, iedereen heeft inbreng. In mijn trainingen reik ik een model aan om zo samen te werken (het sociocratisch overlegmodel).

Het model van Geweldloze Communicatie is ontwikkeld door Marshall Rosenberg. Het gaat over afgestemd zijn op je eigen behoeften en van daaruit communiceren. Een ander belangrijk onderdeel is het luisteren naar de ander, onverdeeld afgestemd zijn op het verhaal van de ander. Deze vorm van communicatie heeft als doel verbinding te brengen met jezelf (je eigen behoeften, pijn, etc) én verbinding met de ander.

Doelgroep


Iedereen die graag wil leven en werken in verbinding met zichzelf en de ander.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Tot nu toe zijn de logo's vooral gericht op het figuur erbij. Is er wellicht nog iets leuks te verzinnen met de woorden Ik Wij?

Designer: VirtualLies VirtualLies
logo-virtuallies-lbPevpK4

Geen commentaar

rachroestrachroest

Hoe gaat t werken in zwart/wit? Op briefpapier?

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.