Hallo,
Hierbij mijn tweede ontwerpvoorstel naar aanleiding van de reactie uit voorstel één.
Hierin stond dat u het logo liever op één regel ziet staan in smalle letters. Nu zijn er uiteraard een hele hoop smalle letters, maar mijn keuze is wederom gevallen op een bijzondere letter die in sterk contrast staat met het &-teken.
De letter is, in tegenstelling tot het sierlijke teken, volledig opgebouwd uit hoeken. Het is daardoor erg contrastrijk en naar mijn mening geeft dit een chique uitstraling.
Het &-teken is voorzien van een accent, in de vorm van een onderliggende streep. Het &-teken is uiteindelijk maar een deel van de naam, maar daarentegen vormt het &-teken ook de kern van het verhaal, namelijk de combinatie van Bubbels én Beauty.
Het &-teken is dus enerzijds essentieel, maar mag daarentegen geen dominant element vormen in het logo.
De letters zijn donkergrijs (net geen zwart) en ogen hierdoor net wat vriendelijker dan vol zwart.
Voor het &-teken ben ik in eerste instantie uitgegaan van een goudbruin wat het een lichtelijk royale/luxe uitstraling geeft, maar ik kan me voorstellen dat u het misschien wat frisser wilt zien. Daarom ook een voorstel in een lichtblauw.
Ik ben benieuwd naar uw reactie.
Met vriendelijke groet,
Michel
Datum start: 04-09-2012
Datum einde: 22-09-2012
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.



Hallo,
Hierbij zend ik u mijn ontwerpvoorstel voor het logo van Bubbels&Beauty;.
Uit de briefing waren er twee factoren die mij aanspraken:
• Het is zowel voor vrouwen en mannen
• De doelgroep is jongvolwassen en bevindt zich in een hoger segment.
Deze twee factoren heb ik mee laten wegen in het ontwerp. Ik ben van mening dat het een logo moet zijn die zijn luxe vindt in de eenvoud. Vandaag de dag is luxe geen krulletter, glitters en goud, maar een ingetogen eenvoud met een subtiele toevoeging die nét dat extra gevoel geeft.
Ik denk hierbij vooral aan champagne-etiketten. Steeds vaker veranderen deze in hele eenvoudig vormgeving, maar door zijn subtiele toevoegingen een heel chique geheel vormt.
Ook wilde ik wat meer richting een ontwerp wat ook mannen aanspreekt. Mannen staan naar mijn idee niet te wachten op glitter & glamour, en dat zou het dan ook niet moeten uitstralen.
Dit logo is naar mijn mening een goede visuele verwoording van mijn bovenstaande uitleg. De kracht zit hem in de eenvoudige letterkeuze, de luxe in het subtiele binnenlijntje. Net dat extra element wat het kwaliteit geeft.
Door het sierlijke &-teken in sterk contrast te laten staan met de rest van de typografie, zorgt het voor een uitdagend geheel. Chique, stoer en stijlvol!
Lang verhaal, maar ik hoop m'n gedachtegang toch duidelijk te hebben gemaakt :) Ik zie uit naar uw reactie!
Met vriendelijke groet,
Michel
P.S. Het kleurverloop op de achtergrond is uiteraard enkel sferisch, en maakt geen deel uit van het logo.
Bedankt voor je logo en duidelijke toelichting. Heb je nog een ander idee, dit is niet helemaal wat bij mij past. Alvast bedankt. Ik vind het meestal mooier om de 2 woorden Bubbels & Beauty op 1 regel te zetten en waarbij het logo niet te breed wordt (smalle letters en kort op elkaar?).