Geen commentaar
logo voor culinair bedrijf
- Wedstrijd van: food sensation
- Categorie: Logo
- Status: Beëindigd
Datum start: 01-12-2011
Datum einde: 24-12-2011
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.



Hallo Marco en Jessica, het is juist als jullie meedenken, het gaat uiteindelijk om jullie smaak/voorkeur ;-) Bijgevoegd het logo in een aantal verschillende kleuren. De \"s\" zou ook los te gebruiken zijn als herkenbaar beeldmerk. Het eerdere logo heb ik ook nog even aangepast!
Groetjes Sandra
Mooie kleurencombinatie. Dit zijn niet dezelde kleuren als de laatste drie varianten van het andere logo toch? Ik zet deze voorlopig op 3 sterren, aangezien ik nog intern moet overleggen. Haar reactie krijg je later nog van mij.
De kleur is hetzelfde als het onderste logo van de laatste inzending ;-)
Hi Sandra...we zetten het op 4 sterren. Drie vragen. heb je ook geprobeerd de onderzin links en rechts uit te lijnen of alleen rechts? Heb je ook gekeken hoe het is als de f of de f en s in hoofdletters zouden zijn? Verder vroegen we ons af of je nog iets met het logo kan doen (abstract) waardoor iets meer de link met food wordt gelegd. Wellicht wordt het dan te druk of niet mooier, maar ik hoor graag hoe jij dat ziet.
Groeten Marco
Ik vind persoonlijk het logo waarbij het beeldmerk niet los gebruikt kan worden het mooiste. De \"s\" beeldt namelijk ook rook/stoom uit dat slaat op koken.
Met kleine letters vond ik het meest rustig staan, anders wordt het allemaal een beetje too much met verschillende letters enz. Als ik de pay off rechtslijnend doe, vond ik het logo een beetje uit elkaar vallen. Nu is het allemaal beknopt bij elkaar. Maar als je nog wat varianten wilt zien hoor ik dat natuurlijk graag!

Bedankt voor jullie reactie! Zo komen we er wel ;-) Ik heb drie kleurvarianten toegevoegd, maar als ik nog grijzer ga dan mist het logo het smakelijke. Ik ben benieuwd wat jullie vinden!
Groetjes Sandra
Je hebt helemaal gelijk Sandra. De combinatie met oranje wordt dan minder sterk. Ik vind de onderste kleur grijs sec wel mooi....heeft iets sjieks.
Helemaal mee eens! En zo lijkt het qua kleur helemaal niet meer op het Vlaamsch Broodhuys, dus dat is ook weer een goed punt ;-) Als jullie nog iets willen zien hoor ik dat graag!
Groetjes Sandra
Ik wil eigenlijk niet op jouw stoel gaan zitten, aangezien ik veel minder creatief ben op dit gebied. Als je bij de grijze variant het woord sensation ok in het grijs maakt en de & teken en de onderzin in een kleur die wellicht beter past bij grijs en toch warm en smakelijk is...zou dat een optie zijn? Groeten Marco

Hallo Marco en Jessica, bedankt voor jullie reactie! Ik heb vier nieuwe voorstellen bijgevoegd waar ik ook de kleuren heb omgekeerd. Blauwtinten passen helaas niet bij eten, omdat het geen \"smakelijke\" kleuren zijn. Vandaar dat je al gauw uitkomt op de warmere tinten zoals geel, oranje en rood. Ik ben benieuwd wat jullie er zo van vinden!
Groetjes Sandra
Hi Sandra, dank voor deze varianten. Nu is het wek duidelijk dat de onderzin het best tot zin recht komt als het een donkere kleur heeft, gelijk aan het vlak. Omdat sensation groot is kan het wel prima in oranje. Voor deze kleur willen we in dit logo vooralsnog kiezen. Rond of vierkant is nog een punt van discussie. We vroegen ons af hoe het zou zijn als de kleur bruin iets meer donkergrijs of grijsbruin zou worden. Zou dat iets sjieker zijn? Hoe zie jij dat? Groeten Jessica

Geen commentaar
Hi Sandra....ja zo kan het inderdaad ook. Ik had net een discussie dat mijn partner dat zij blijft denken aan het Vlaamsch Broodhuys. Hier verschillen we van mening, maar we moeten het wel samen eens zijn. Zou een andere kleur helpen of toch het andere ronde logo maar dan niet met groen? In ieder geval wil ik het huidige logo vasthouden tot de eindronde.Groeten Marco

Dat is goed om te horen! Voor de website zijn er meerdere opties, zoals bijvoorbeeld het menu rechts van het logo maken, of zoals de twee voorbeelden die ik nu ga toesturen ;-) Ik ben benieuwd!
Groetjes Sandra

Ook nog even doorgevoerd in de website...

Hallo Marco en Jessica, bedankt voor jullie reactie! Ik heb de kleur aangepast naar oranje. Het lettertype is de Avant Garde en heb ik gekozen, omdat het een duidelijk, maar modern lettertype is dat betrouwbaar en strak overkomt. Ik ben benieuwd wat jullie er zo van vinden!
Groetjes Sandra
Pirma, strak, helder. We hebben nog 1 puntje....ik vind het logo erg smal als je het boven de website zet. Bijna 2/3 van de header is leeg. Is het logo breder te maken of is het kringeltje terug te laten komen? Zou je hier nog eens over na willen denken? 4 sterren!

En het logo verwerkt in de website...

Geen commentaar
Hi Sandra....toch zit ik af en toe nog naar dit ontwerp te kijken. Niet door de kleur groen, maar wel omdat dit een separaat logo heeft. De warmte ontbreekt nog wel hierin, maar wellicht een denkrichting. Ik zet het even op twee sterren.

Beste mevrouw, meneer,
Bij deze mijn eerste voorstellen voor uw nieuwe logo. Ik ben benieuwd naar uw reactie!
Groetjes Sandra
Hallo Sandra,
Leuk dat je komt met niet ronde vormen...een keer iets anders. De kleur groen wordt teveel gebruikt, zie ook andere ontwerpen. Dat vinden we teveel een organic-alternatieve uitsraling hebben. Ik zat te denken aan bruin groen, maar dat heeft het Vlaamsch Broodhuys ook. Waarom heb je voor dit lettertype gekozen? Ben erg benieuwd. 3 sterren als hoge binnenkomer! Groeten Marco en Jessica