Logo voor dé Beleefboerderij!

Wedstrijd gegevens:
Pakket brons

  • Wedstrijd van: burmaniaboerin
  • Categorie: Logo
  • Totaal budget: € 199.00
  • Datum start : 21-01-2013 20:54
  • Datum einde : 21-02-2013 20:51
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 64
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

We hebben behoefte aan een duidelijk herkenbaar logo voor onze activiteitenboerderj die de volgende steekwoorden uitstraalt:
boerderij, educatie, beleven, boerderijdieren: een koe, een kip en/of een geit, vrolijk! Neem eens een kijkje op onze website om te zien wat we doen en wat daarbij past.

Bedrijfsomschrijving:

De Burmania Boerderij is een melkvee en schapenbedrijf waar educatieve activiteiten worden georganiseerd. Wij willen kinderen én volwassen de boerderij daadwerkelijk laten beleven door middel van diverse activiteiten.
De activiteiten zijn voor diverse doelen: voor een geslaagd kinderfeestje, voor een gezellig dagje voor opa, oma & de kleinkinderen, voor een origineel personeelsuitje, voor een ontspannen familiedag...

Kortom, voor een dagje volop plezier!

Daarnaast ontvangen we ook regelmatig basisscholen. De boerderij zelf ontdekken en beleven staat hierbij altijd centraal. Door de kinderen de boerderij zelf te laten beleven leren ze met hoofd, hart en handen.
Zie meer voor de activiteiten op www.burmaniaboerderij.nl

Doelgroep:

Kinderen en jonge gezinnen, mensen die van het buitenleven houden

Kleuren, favoriete logo's, must haves

We laten ons verrassen door de creativiteit van anderen

dievanjansen
  • Logo # 163694 voor Logo voor dé Beleefboerderij! wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer dievanjansen:

      onder de o en d zie je koeienuiers. In de o en d, snoet van een koe (mond/neus-idee)/vrolijkheid. Oor aan de B. Verder geen achterliggende gedachte.

    2. burmaniaboerin zegt :

      Bedankt voor de inzending! De onderste logo spreekt ons het meest aan. Met name het lettertype en het twee keer gebruiken van de letter B vinden we heel mooi. Verder vind ik de gedachte achter het logo heel aansprekend, daardoor wordt het logo bijzonder, maar als je dit niet weet (zoals de potentiele klant, die dit logo moeten gaan "onthouden" en herkennen, is het een heel ingewikkeld logo met alle stukjes in de letters. De stukjes zijn dan zodanig niet herkenbaar als onderdeel van een dier, lijkt ons. De blije mond onder de Ij vinden we superleuk.
      Dit is echt een logo die eerst bij me moet vallen om te kijken wat ik ervan vind. Misschien dat het totaalplaatje van de koe erbij waardoor het duidelijk is waar de stukjes vandaan komen het beeld wat completer maken, maar ik snap dat u deze nog even achterhoud.

      Kortom, lettertype super, compactheid van de naam erg mooi, alleen misschien te ingewikkeld om alszodanig te herkennen wat we zijn.

    3. burmaniaboerin zegt :

      Hartelijke groeten, Karin Visser

    4. dievanjansen zegt

      Beste Karin,

      Ik denk dat het logo door de 'bijzonderheid' aansprekend is en herkenbaar wordt voor mensen als jullie het gaan gebruiken. Het verhaal erachter kun je verwerken in de teksten op bijv. website e.d. Er zijn veel logo's waarvan je denkt mooi, maar waarvan je ook niet direct weet wat de betekenis erachter is. Des te verrassender als je er achter komt! En dan blijft een logo echt hangen. Dus volgens mij is het niet erg als je niet direct weet wat alles voorstelt; dan laat je ruimte voor de verbeelding. En omdat je in het logo de naam 'boerderij' al vermeld hebben mensen gelijk al een associatie. Een beeld van een volledige koe o.i.d. voegt daarom m.i. weinig toe aan het logo (zonder de voorafgaande inzendingen te kort te doen hoor!). Vergelijk het met een abstract kunstwerk. Denk er eens rustig over na en als ik wat moet aanpassen aan het logo dan hoor ik het graag!

      groeten
      Inge

    5. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo # 163692 voor Logo voor dé Beleefboerderij! wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer dievanjansen:

      Op de Burmania Boerderij schijnt altijd de zon (van koeien-uiers!).

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo # 163690 voor Logo voor dé Beleefboerderij! wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer dievanjansen:

      Op de Burmania Boerderij kun je zelf het boerenleven ontdekken en beleven. Ontdekken en beleven doe je met je zintuigen. In het logo zijn de zintuigen (van een koe) verwerkt: een oor aan de B, de I is in pootvorm (voelen), o is vormgegeven als oog, in de d zit een neus verwerkt en onder de ij zie je een mond. Aangezien je zelf moet ontdekken en beleven is er bewust gekozen voor onderdelen van het koeienlichaam: het gehele plaatje moet je zelf komen ontdekken/beleven. En omdat het losse delen zijn zie je minder goed wat het is; je moet moeite doen om te ontdekken (educatieve karakter van de boerderij). Er moet immers ook wat voor de verbeelding/inleving over blijven. Kan wel net als iedere andere boerderij dieren gaan afbeelden, maar dat zou ik zonde vinden omdat dan het logo niet weergeeft waar jullie voor staan/ jullie bijzondere aanpak (zo heb je iets onderscheidends/iets anders).

      Als visitekaartje zou het leuk zijn als je van dat toverblokpapier (zie bijv. http://www.intertoys.nl/speelgoed/creatief-george-of-the-jungle-toverkrasblok-584912.html) laat bedrukken. In eerste instantie zie je alleen de zintuigen van het dier (zoals in het logo, maar dan in juiste volgorde!). Als je met een potlood over het visitekaartje krast krijg je een complete koe te zien. Er moet immers sprake zijn van interactie, mensen/kinderen moeten zelf ontdekken en beleven; daar moeten ze dus wel wat voor doen, namelijk jullie activiteiten bijwonen!
      Dit grotere plaatje van de koe heb ik ook gemaakt en daar heb ik ook een naam voor bedacht. Deze kan dan dienen als mascotte voor de boerderij. Naam en afbeelding houd ik nog even voor mezelf (eerst maar eens zien of er interesse bestaat na deze eerste aanzet). Daarnaast heb ik ook nog een leuk idee om de boerderij te promoten.

      Ik hoor graag jullie reactie.


    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network