logo voor een nieuwe cadeauwinkel

Datum start: 30-07-2011

Datum einde: 12-08-2011

Totaal budget: € 225.00
Nieuwste inzending
Book cover
twentyeight-twelve

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Ik ben in eerste instantie op zoek naar een logo. Op basis daarvan wil ik een website laten ontwikkelen, die begin 2012 gekoppeld wordt aan een webshop. Het logo moet geschikt zijn voor op een etalageruit. Daarnaast hangt er een grote markies boven de etalage en de ingang. Die is nu nog bruin, maar mogelijk ga ik die vervangen.

Bedrijfsomschrijving


Eind september open ik een gezellige cadeauwinkel in het centrum van Groningen. Het wordt een winkel die gezelligheid uitstraalt en uitnodigt om binnen te lopen om een cadeautje te zoeken of gewoon even rond te snuffelen. In de winkel ligt een houten vloer, de wanden zijn wit. Presentatie gebeurt op planken en stellingen langs de wand, op tafels en in kasten Het wordt een winkel met cadeaus van maximaal 50 euro, geen rommel, maar ook geen exclusief design. De winkel wordt vrij vol, zodat een bezoeker overal iets te kijken heeft. De winkel gaat Truus & Bregje heten. Dit zijn de bijnamen die mijn beste vriendin en ik elkaar ooit in een jolige bui hebben gegeven

Doelgroep


Iemand die bewust een cadeau zoekt maar ook de toevallige passant die even binnen loopt. Voor elk wat wils maar ook sterk gericht op de student. Groningen is per slot van rekening een gezellige studentenstad.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Het logo dat ik in mijn hoofd heb is gebaseerd op een oude poststempel. Niet te strak, waar de naam van de winkel en bij voorkeur Groningen in verwerkt is (je weet immers nooit!). Ik hou wel van kleur, maar niet te gek en zeker niet te kinderlijk.

Designer: byGaby byGaby
logo-bygaby-pLrCj5MW

Geen commentaar

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-bygaby-oWZT1c8G

byGabybyGaby

Bijgaand mijn opzet. Ik heb gekozen voor een strak lettertype (Foundry Sterling light) gecombineerd van Zafino (&) en ik heb gekozen voor de kleur Cool Grey, maar natuurlijk zijn alle kleuren mogelijk. Cool grey laat zich goed combineren met limegroen.

In eerste instantie heb ik bedacht hoe een logo als belettering gebruikt gaat worden. Dat is natuurlijk heel anders dan op een standaard visitekaartje. Meestal ontwerp met een logo tegelijkertijd de huisstijl, omdat dat van belang is bij een logo. In dit geval heb ik gekozen voor een tas.

Met vriendelijke groet,
Gaby Krus


gabykrus@mac.com

teslatukkersteslatukkers

Heel mooi, maar niet geschikt voor mijn type winkel.

Bedankt!

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.