Geen commentaar
Logo voor een nieuwe webdienst
- Wedstrijd van: bluecontract
- Categorie: Logo
- Status: Beëindigd
Datum start: 17-10-2014
Datum einde: 31-10-2014
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


Beste BlueContract,
Hierbij presenteer ik u mijn inzending. Bij dit ontwerp maakt de bedrijfsnaam onderdeel uit van het beeldmerk. Het icoon refereert allereerst naar het contract: een vel papier, met gevouwen bovenhoek en eventueel aangevuld met tekst. De belijning wordt onderbroken, maar loopt tegelijkertijd door in de letter B van Blue; BlueContract zorgt voor de continuïteit van het contract.
Maar je zou er ook naar kunnen kijken als een plattegrond (bovenaanzicht) van een ruimte. BlueContract 'loopt' als het ware de ruimte binnen. De lijnen die eerder de regels in het contract waren, kunnen nu gezien worden als stellingkasten: het contract wordt dus letterlijk ondergebracht door BlueContract.
Het geheel oogt strak, modern en eigentijds. Qua kleur moet Blue er natuurlijk echt uitspatten.
Als favicon (klein icoon voor bijv. gebruik sociale media) worden er ook twee opties gepresenteerd.
Hopelijk spreekt het ontwerp en de achterliggende gedachte u aan. Aanpassingen zijn altijd bespreekbaar. Ik kijk in ieder geval erg uit naar uw reactie.
Met creatieve groet,
Chantal | atelierces.nl