Logo voor een organisatieadviesbureau

Datum start: 19-04-2015

Datum einde: 03-06-2015

Totaal budget: € 329.00
Nieuwste inzending
Book cover
BERKTAS_Design

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Ontwerp een modern logo voor ons organisatieadviesbureau. Het logo moet herkenbaar zijn met beeldmerk en woord en strak kleurgebruik. We willen het logo op al onze communicatie-uitingen kunnen gebruiken.

Wij zien het logo-ontwerp daarbij als beginpunt voor het ontwerp van onze andere communicatiemiddelen zoals de website, brochures en posters.

Bedrijfsomschrijving


Onze passie en drive is organisaties en professionals te helpen met het bereiken van hun doelen en met het vinden van praktische en werkbare oplossingen. Wij geloven dat een hechte samenwerking met klanten, professionals en collega’s de sleutel is tot succesvolle veranderingen en leidt tot bestendige relaties. Dit doen we door het beschikbaar stellen en delen van onze kennis, ervaring, technologie en netwerk en vanuit een geïntegreerde bedrijfskundige benadering met onze opdrachtgevers samen te werken aan het brengen van veranderingen. We werken op basis van respect, eerlijkheid, lef en teamgeest.

‘It is our mission to help our partners excel and to be an excellent partner.’

Vanuit een geïntegreerde aanpak werken wij samen met onze opdrachtgevers aan het brengen van verandering en beweging die noodzakelijk zijn voor het excelleren in uw branche. Onze klanten kiezen voor ons vanwege onze methodiek, onze unieke wijze van samenwerken en onze ervaren adviseurs.

Onze naam "Vortex Consultancy B.V." komt uit het latijn. Het woord komt voor in meerdere betekenissen, waaronder die van draaiing, werveling/wervelwind en top/piek. Het impliceert de beweging en dynamiek die wij teweegbrengen bij organisaties om veranderingen te kunnen realiseren. Tegelijkertijd benadrukt het de rust die wij als adviesbureau houden: in het midden van een wervelwind is het immers altijd windstil.

Wat we vooral niet willen is een clichéontwerp van een wervelwind / orkaan.

Doelgroep


Financiële instellingen (banken, verzekeraars, trustkantoren, pensioenfondsen) en het MKB.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Designer: 4+ 4+
logo-4-DX7r2zey

4+4+

Het huidige beeldmerk.
De V-vorm, als afgeleide van de beginletter van de naam Vortex,laat een beweging zien van linksboven naar rechtsonder en vervolgd
haar weg naar rechtsboven.
Op zich een positieve beweging waarbij de stijgende lijn het proces
weergeeft, de doelstelling.

Het beeldmerk van Vortex is een V met als verlengstuk naar rechtsboven
het bekende vinkje.
Daarna buigt het vinkje af naar rechtsonder wat enigszins afbreuk doet
aan de positieve uitstraling.

Dat moet worden voorkomen.

Niet het beeldmerk maar het lettertype en de kleur van de huidige
huisstijl kan worden geïntegreerd in de nieuwe huisstijl waarmee voldoende
herkenbaarheid aanwezig zal zijn.

Het nieuwe beeldmerk van Vortex Consultancy.
In deze driehoek vorm is een cirkel zichtbaar welke in het blauwe deel
de letter C vormt van Consultancy.
Het grijze deel, een uit werveling (vortex) ontstane pijlvorm, geeft een stijgende
richting aan naar rechtsboven.
De naam is in een herkenbaar lettertype gezet.

Ik lees graag uw reactie.

Met een creatieve groet,

Har

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.