Logo voor een organisatieadviesbureau

Datum start: 19-04-2015

Datum einde: 03-06-2015

Totaal budget: € 329.00
Nieuwste inzending
Book cover
BERKTAS_Design

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Ontwerp een modern logo voor ons organisatieadviesbureau. Het logo moet herkenbaar zijn met beeldmerk en woord en strak kleurgebruik. We willen het logo op al onze communicatie-uitingen kunnen gebruiken.

Wij zien het logo-ontwerp daarbij als beginpunt voor het ontwerp van onze andere communicatiemiddelen zoals de website, brochures en posters.

Bedrijfsomschrijving


Onze passie en drive is organisaties en professionals te helpen met het bereiken van hun doelen en met het vinden van praktische en werkbare oplossingen. Wij geloven dat een hechte samenwerking met klanten, professionals en collega’s de sleutel is tot succesvolle veranderingen en leidt tot bestendige relaties. Dit doen we door het beschikbaar stellen en delen van onze kennis, ervaring, technologie en netwerk en vanuit een geïntegreerde bedrijfskundige benadering met onze opdrachtgevers samen te werken aan het brengen van veranderingen. We werken op basis van respect, eerlijkheid, lef en teamgeest.

‘It is our mission to help our partners excel and to be an excellent partner.’

Vanuit een geïntegreerde aanpak werken wij samen met onze opdrachtgevers aan het brengen van verandering en beweging die noodzakelijk zijn voor het excelleren in uw branche. Onze klanten kiezen voor ons vanwege onze methodiek, onze unieke wijze van samenwerken en onze ervaren adviseurs.

Onze naam "Vortex Consultancy B.V." komt uit het latijn. Het woord komt voor in meerdere betekenissen, waaronder die van draaiing, werveling/wervelwind en top/piek. Het impliceert de beweging en dynamiek die wij teweegbrengen bij organisaties om veranderingen te kunnen realiseren. Tegelijkertijd benadrukt het de rust die wij als adviesbureau houden: in het midden van een wervelwind is het immers altijd windstil.

Wat we vooral niet willen is een clichéontwerp van een wervelwind / orkaan.

Doelgroep


Financiële instellingen (banken, verzekeraars, trustkantoren, pensioenfondsen) en het MKB.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Designer: estoy estoy
logo-estoy-kjvYYEL2

Geen commentaar

estoyestoy

Beste Vortex,
Hierbij presenteer ik u mijn ontwerp. Het beeldmerk stelt de letter V voor. Deze is opgebouwd uit een enkele lijn (link naar huidige logo) welke door het te vouwen een dimensionaal icoon weergeeft. Zie het als een proces (continuïteit van de lijn) waarbij een nieuwe kant naar voren komt en wordt voorgespiegeld.

Het geheel wordt omkaderd door een zeshoek. Een mooie verwijzing naar de veelzijdigheid.

Om u een idee te geven van de mogelijkheden dat het ontwerp biedt, geef ik u alvast een impressie van enkele huisstijldragers.

Hopelijk spreekt het ontwerp u aan. Aanpassingen zijn altijd bespreekbaar. Ik kijk in ieder geval erg uit naar uw reactie.

Met creatieve groet,
Chantal | atelierces.nl

h.w.louwes@vortexconsultancy.comh.w.louwes@vortexconsultancy.com

Beste Chantal, dank voor de inzending. We vinden de kleurstelling erg mooi en de filosofie van het logo ook. De zeshoek iets minder. Als je naar ons huidige logo kijkt, dan zie je zowel de "V" als een "top, piek" uit de betekenis van Vortex. Is er een vorm te ontwerpen die meerdere betekenissen heeft?

estoyestoy

Hartelijk dank voor uw feedback. Helaas kan ik geen verbeterde inzending meer inzenden. Mocht u er voldoende potentie in zien, kun u altijd contact opnemen.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.