Hallo Henrie,
Hierbij zend ik u mijn logovoorstel voor uw pedicurepraktijk.
U gaf aan geinteresseerd te zijn in de kleuren lichtgroen en magenta. Ik heb hier over nagedacht en ben tot de conclusie gekomen dat een lichte versie magenta het beste werkt.
Als pedicure draagt u zorg voor kwalitatieve schoonheid voor een belangrijk deel van het lichaam. Die schoonheid wilde ik in het logo uitdragen door middel van het opwekken van een zacht gevoel. Niet alleen de licht magenta zorgt hiervoor, maar juist de combinatie van deze met een warme aardetint. Het neemt de vrouwelijkheid van de licht magenta dusdanig weg, dat het een neutrale, zachte en schone blik oplevert als resultaat.
De vorm is gebaseerd op 'totaal'. Beide woorden zijn aan het einde met elkaar verbonden en zorgt hiermee voor een eenheid in vorm. Het zijn dus geen twee aparte woorden meer, maar één totaalbeeld. Het tast echter niet de leesbaarheid aan. Om de vormen weer samen in te pakken, zijn ze omhuld in een cirkel, die ten eerste zorgt voor de kleurcombinatie, maar dat neemt nog niet de waarom-vraag weg van de cirkel.
Bij het woord 'totaal' moest ik denken aan de lichaamstaal die men aanneemt wanneer men het woord lichamelijk wilt communiceren. Het is dan algemeen bekend dat mensen een cirkelvormige armbeweging maken om aan te geven dat iets alles omvattend is, en dus totaal.
Ik ben van mening dat dit logo uw pedicurepraktijk visueel goed zal vertegenwoordigen.
Graag verneem ik uw reactie.
Met vriendelijke groet,
Michel
Datum start: 28-07-2012
Datum einde: 03-08-2012
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


Ik begrijp je gedachtengang, maar dit logo past niet bij mij als persoon.