Dezelfde abstractheid maar meer als 'schild'.
Datum start: 29-08-2014
Datum einde: 23-09-2014
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


De meningen over dit ontwerp zijn zelfs binnen mijn gezin erorm verdeeld van uiterst lovend tot wat minder gunstig. De breedte van de strepen zijn charmanter dan het robuuste rechthoekige variant. Dat de .com anders is geprojecteerd is zeker geen slecht idee! In wat eigen schetsjes kwam ik daar ook soms op uit.
In dit ontwerp zijn de eisen in verwerkt; geen 5 sterren: esthetisch wat minder. Wel een robuurt ontwerp.
robuust, met excuus
Het tweede commentaar slaat op het robuuste, rechthoekige design. Esthetisch is het zeshoekige design veel charmanter.
Bedankt voor de beoordeling en de reactie(s).
Ik heb gekozen voor een strak ontwerp omdat, zeker een veilingsite, vertrouwen en kracht moet uitstralen. Bovendien komen er op een site vaak al genoeg kleine en gevarieerde details voor. Dan is het belangrijk om een duidelijk en herkenbaar statement te maken zonder te veel elementen in zich. Die maken het vaak ook rommelig en minder professioneel. Vandaar ook mijn ontwerp.
Vriendelijke groet, Wim
Ik deel uw mening in grote mate. Stel, dat de tekst "Auctions" NIET onder het logo zou staan: zou u dan weten, dat het om een veilingsite gaat, of om een bank of de politie? Het logo heeft absoluut goede eigenschappen, en het maakt kans.

Een strak en minimalistisch logo conform de Golden Ratio.
Graag feedback om eventueel aan te passen,
Vriendelijke groet,
Wim
Juist het abstracte maakt het logo interessant en tijdloos. Door de punt verwijst het ergens naar en tevens is het door de openheid ook toegankelijk.
In dit ontwerp zijn de eisen in verwerkt; geen 5 sterren: esthetisch wat minder. Wel een robuurt ontwerp.
In dit ontwerp zijn de eisen in verwerkt; geen 5 sterren: esthetisch wat minder. Wel een robuust ontwerp.
Ik moet mijzelf even wat tijd gunnen om dit idee te verwerken. Dat hier de Golden Ratio is verwerkt is overduidelijk. Toch komen mij de witte balken te breed over, waardoor het robuust, maar ietwat lomp oogt. Ik overleg het even met een aantal adviseurs: wijsheid zit immers in de veelheid van adviezen. Dank voor uw toelichting op dit ontwerp.