logo voor freelance WIJN professional

Datum start: 11-06-2012

Datum einde: 18-06-2012

Totaal budget: € 200.00
Nieuwste inzending
Book cover
Ryde Style

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Ik zoek een logo dat goed past bij mijn website en activiteiten.
Liefst een klein beeldmerk tussen de woorden Vin en Mierlo. Dit beeldmerk wil ik ook kunnen gebruiken als avatar in social media.

Bedrijfsomschrijving


Jeroen van Mierlo werkt als freelance wijnprofessional. Hij verzorgt wijnproeverijen, workshops en wijncursussen. Ook ondersteunt hij als freelancer de wijnbranche bij proeverijen, verkoopondersteuning en evenementen. Daarnaast schrijft hij onafhankelijke proefnotities van ingezonden wijnen.

Zijn bedrijfsnaam is Vin Mierlo, Omdat hij de activiteiten zelf verricht, is gekozen voor deze merknaam, vanuit personal branding.

Doelgroep


B2C:
Wijnliefhebbers, op zoek naar een informatieve en gezellige wijnproeverij thuis of op locatie, of wijnliefhebbers op zoek naar een wijncursus of workshop.

B2B:
De wijnbranche (webwinkels, importeurs etc) die Vin Mierlo inhuren om namens hen proeverijen te begeleiden, workshops te verzorgen of als freelance ondersteuner in de verkoop.
Daarnaast voor het onafhankelijk beoordelen van hun ingezonden wijnen, waarvan zij de proefnotities op hun website plaatsen.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


- opzet: fris, herkenbaar, tijdloos.
- duidelijke link naar wijn. Bijvoorbeeld wijnglas / wijnfles / kurkentrekker
- voorkeur voor kleurcode #950000,
- logo moet ook goed in z/w kunnen.

Deze logo's spreken mij aan:
Mooi strak en gestileerd:
http://slijtersvakbeurs.nl/wijn-verlinden.html

Voorbeeld gebruik beeldmerk als avatar
http://www.vinowinkel.nl/zakelijk-referenties/
http://www.visual-wine.eu/
of nog beter: http://www.vin-malin.fr/

Of als zegel: http://www.chianticlassico.com/

Designer: Thox Thox
logo-thox-JeVGykAy

Geen commentaar

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-thox-J2BYArmy

ThoxThox

Naar mijn idee is een flesje wijn als beeldmerk iets te cliche, de naam zelf geeft al genoeg informatie en heb daarom gekozen voor de naam alleen maar dan stijlvol weergegeven in een bijpassend lettertype, naar mijn idee ziet het er luxe uit maar zoals beschreven op de website toegangkelijk voor iedereen, de 'niet' wijnkenners zal het daarom niet afschrikken maar juist aantrekken door dit luchtige logo.
Maargoed dat is hoe ik het zie ...

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.