Logo voor lumiq; innovatief bedrijf in verlichting
Wedstrijd gegevens:
Pakket brons
Behoefte:
Uit onderzoek weten we dat de naam Lumiq als betrouwbaar, chic en klassiek wordt ervaren. Het logo moet die betrouwbare en professionele uitstraling ondersteunen maar minder klassiek en chic worden en door een eigentijdse heldere vormgeving het merk toegankelijk en sprankelend maken.
Bedrijfsomschrijving:
Lumiq is een start up die zich gaat richten op het helpen van consumenten bij het vinden van verlichting voor in huis. Lumiq besteedt aandacht aan zowel de vormgeving van lampen als het licht effect en de sfeer die ermee gecreëerd wordt.
Doelgroep:
Lumiq richt zich primair op vrouwen met interesse voor interieur in het midden en hogere segment. Hun (interieur)smaken kunnen sterk verschillen.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Leesbaarheid van het woord is belangrijk. Keuze voor hoofd en/of kleine letters hangt af van vormgeving en leesbaarheid. De naam moet centraal staan in het logo. Het logo moet ook sterk zijn wanneer deze in zwart-wit wordt afgedrukt.
Inmiddels zijn er al een aantal ontwerpen ingediend waar we blij mee zijn. Wat nog ontbreekt is een logo met een heel eigen lettertype. Bijgevoegd een voorbeeld van een logo dat een heel mooi eigen lettertype heeft, een prachtige Q en bovendien heel mooi strak en toch vrouwelijk is. We zouden hier graag nog inzendingen voor ontvangen.
cato
-
-
Toelichting van de designer cato:
Hallo LumiQ,
Bij deze ons voorstel voor jullie nieuwe logo.
2 kleuren. Ontwerp werkt ook goed op zwarte ondergrond en in verkleinde vorm.
We hebben een kleurverschil aangebracht zodat "iq" er wat meer uitspringt. Een verwijzing naar IQ in de zin van intelligentiequotiënt.
De schreefletter geeft een chique uitstraling zonder ouderwets te ogen.
De pay off is dan weer in een strakker font.
We zijn benieuwd naar jullie reactie.
Met vriendelijke groet,
Team Cato -
Lumiq zegt :
Hallo Cato, dank voor je voorstellen.
Mooie kleur keuze. kleur mag nog wel iets sprankelender (minder goud)
Het lettertype is ons te chique en klassiek
We willen geen nadruk op IQ , of op de letter Q leggen. Er hoeft geen pay of onder het logo. -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-