Ontvouwen als metafoor
Het kenmerk van een adelaar zijn de gespreide/ontvouwen vleugels. Als marketier/communicatie persoon ben je o.a. bezig met het ontvouwen van plannen. Daarnaast staat het woord ‘ontvouwen’ voor nog meer wat betrekking heeft tot marketing, communicatie en de adelaar (garoeda) namelijk:
ontwikkelen, openspreiden, openvouwen, ontplooien, spreiden, toelichten, uiteenzetten, uitklappen, uitleggen, uitspreiden, uitvouwen, uitslaan, verduidelijken en verklaren.
Dit alles tezamen brengend vormt het beeldmerk:
origami > papier > marketing/communicatie plannen > ontvouwen > vleugels > adelaar > garoeda.
Ik persoonlijk vind een ‘letterlijke’ adelaar als beeldmerk te voor de hand liggend. Door net een andere vorm te kiezen geef je mijn inziens aan dat je verder denkt dan de eerste de beste oplossing waarmee niet gezegd is dat deze eerste oplossing niet goed zou zijn. Tevens zal menig opdrachtgever zich willen onderscheiden van de massa zodat zijn klant hem kiest boven al die andere bedrijven die hetzelfde werk verrichten.
De cirkel om de gevouwen adelaar vormt de ruimte die de opdrachtgever aan eisen, voorwaarden, mogelijkheid en/of beperkingen stelt.
Logo voor marketing communicatie buro (zzp)
Datum start: 18-10-2012
Datum einde: 31-10-2012
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.

