In this logo design again, I have used the typeface Humanist BT while distorting it bit from the original, so it becomes more interesting for the viewer.
In this design the terminal/hanger of the letter "Q" is connected with a stylized rail line (in the logo on top the rails are more visible but in on on the bottom creates a feeling of speed and precisio). The shape and form of the "rail line" gets the viewer to follow the design and the letters, which makes it more memorable and creative.
The colours used are black and grey, which makes the design simple, professional and serious, while the "rail line" makes it creative and flexible.
If you have any questions or suggestions, please let me know!
Best Regards,
Hristo
Logo voor meetsysteem M-iQ Intelligent Measurements
- Wedstrijd van: RicardoRail
- Categorie: Logo
- Status: Beëindigd
- Bestanden: Bestand 1, Bestand 2, Bestand 3
Datum start: 19-10-2015
Datum einde: 15-11-2015
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.



Here are two different versions of the same idea about the logo and the use of "negative space" for the connection of the letters while also putting the letter "i"
The colour schemeis the same as the previous logo, just the typefaces are a little bit different.
If you have any questions or suggesions, please let me know.
Best regards,
Hristo

In this logo I kept the design as simple as possible while keeping it professional and creative. This makes the logo easy to read and understand but also memorable and distingushable.
I altered the Humanist BT typeface, which is used by your company, just enough to make it more interesting and memorable while keeping it recognizible.
The colours I used for this logo design represent the professionality of the company. While the use of the "white space" and the letter "i" makes it more creative and engaging.
If you have any questions and suggestions, please don't hasitate to share them with me.
Best Regards,
Hristo