Hierbij een nieuw voorstel. Mijn mening is dat je voor je beeldmerk de typografie (Redlogic) professioneel en strak moet houden. Probeer geen logootje te maken. Tracht de uitstraling te verkrijgen door te maken van abstracte netwerken. Deze kan het bedrijf namelijk beter inzetten in de verdere huisstijl (denk ook aan je website, een kaartjes).
Logo voor nieuw IT bedrijf
- Wedstrijd van: NieuwBedrijf
- Categorie: Logo
- Status: Beëindigd
Datum start: 22-12-2011
Datum einde: 05-01-2012
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


Beste Elbrun,
Een leuk idee, en mogelijk uitvoerbaar. We moeten hiermee eerst even een drukproefje gaan doen om te kijken of de achtergrond niet te veel afleid. Heb je in de tussentijd nog goede ideeën dan houden we ons aanbevolen.
Met vriendelijke groet,
Alexander.
Het hoeft trouwens geen achtergron te zijn. Dit kan bijvoorbeeld de uitstraling zijn van een voorkant van een mapo/portfolio/etc. Het beelmerk kan op allerlei wijze tot uiting komen. Als jullie echt interesse hebben, kan ik ook een voorbeeld geven van een naamkaartje...

En eentje in detail

en hierbij een overzicht van naamkaartjes

zie hier de voorkant van het briefpapier

Het concept is als volgt. Verschillende kleurkenmerken die samen de beeldtaal vormen. Voor het briefpapier aan de achterkant altijd zes balken met kleur. Voorkant van het papier is ook een beeldmerk in het klein. kleur veranderd als een nieuwsbrief/factuur/introductiebrief/voorstel/andres, wordt gestuurd. Ook de naamkaartjes van de medwerkers hebben allen een eigen kleur.
Beste Elubrun,
Bedankt voor je deelname. Ik vind het een leuk concept maar lijkt me toch te prijzig, elke kleur zal je bij een drukker moeten betalen, hierdoor is het niet toepasbaar voor ons. Ik hoop dat je nog meer van deze out-of-the-box ideeën hebt voor ons.
Met vriendelijke groet,
Alexander.