Logo voor nieuwe start-up
Wedstrijd gegevens:
Pakket goud
Behoefte:
Het logo moet dus op twee plekken gebruikt worden. De website en de stickers.
Belangrijk is dus dat het logo een hele duidelijke herkenbaarheid heeft. Het moet klein zijn (de stickers zijn immers niet al te groot), maar daarin wel 100% duidelijk, er moet een mogelijkheid zijn dat bij succes iedereen bij het logo meteen een herkenning heeft.
Bedrijfsomschrijving:
Lstfnd is een nieuw bedrijfje dat uitgaat van de goede wil van mensen om gevonden voorwerpen terug te brengen. Hoe vaak zien we niet foto's van camera's langskomen met de vraag: wie is dit? Ik heb zijn camera en ik wil hem graag teruggeven. Met dergelijke stickers is het heel eenvoudig om de eigenaar terug te vinden.
Doelgroep:
De doelgroep is primair de nieuwe werknomade. De mensen die veel reizen, vooral met de trein en bus, en veel elektronica bezitten die ze onderweg kwijt kunnen raken. Echter, uiteindelijk is het natuurlijk geschikt voor iedereen.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Wij laten dit geheel vrij aan de designer. We zijn op zoek naar het 'wauw' gevoel, geen retro, geen oude stijlen.
Tjeerd van der Velde vormgeving
-
-
Toelichting van de designer Tjeerd van der Velde vormgeving:
Hierbij nog 1 deelname, een concept dat voortvloeit uit mijn vorige ontwerpen, maar door het beeldmerk te laten samenwerken met het woordmerk ontstaat er een spannend geheel. De kleuren kunnen natuurlijk naar wens worden aangepast
Veel succes met het maken van de juiste keuze!
Met een vriendelijke groet,
Tjeerd van der Velde -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Tjeerd van der Velde vormgeving:
Een versie, die handzamer werkt als sticker, met alle benodigde gegevens erop.
-
chi666 zegt :
Dank, we nemen hem zeker mee, de draai maakt het voor mij meteen aansprekender.
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Tjeerd van der Velde vormgeving:
Dit concept is meer naar de basis van mijn visie, het logo als yin-yang teken, waarbij karma van het proces de belangrijke rol speelt.
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Tjeerd van der Velde vormgeving:
Hierbij de aangepaste versie's, hopelijk spreken deze meer aan. Door het gebruik van 1 kleur wordt het de toepasbaarheid van het logo erg hoog, je kan bv het logo ook in verschillende kleuren drukken en door het gebruik van pantone kleuren (PMS system) worden de drukkosten lager.
Ik hoop u te inspireren met dit concept,
Met een vriendelijke groet,
Tjeerd van der Velde
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Tjeerd van der Velde vormgeving:
Beste opdrachtgever,
Hierbij mijn deelname. De visie achter het ontwerp komt vanuit de denkwijze van de eerlijke vinder, een schoon geweten. Om deze sfeer te vertegenwoordigen, heb ik een ontwerp gemaakt gebaseerd op het Yin Yang teken (eerlijke balans), met een twist door het verliezen en terugkrijg proces verwerkt in pijlen.
Ik hoop u te kunnen inspireren met dit ontwerp,
Met een vriendelijke groet,
Tjeerd van der Velde
p.s. de kleurstellingen en glow etcetera, kunnen naar wens worden aangepast. -
chi666 zegt :
Ik begrijp de achterliggende gedachte en ik kan hem erg waarderen, toch heb ik nog net niet het wow gevoel als ik eerlijk ben. Ik kan alleen niet uitleggen waarom niet, wat ik weer heel vervelend vind naar jou toe
-
Tjeerd van der Velde vormgeving zegt
Ik zal mijn uiterste best doen het ontwerp te tweaken, zodat hij wel in de smaak valt. Echter denk dat het logo wel een hoge toepasbaarheid nodig heeft, omdat de sticker naar mijn idee vrij klein uitgevoerd moet kunnen worden...
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-