Beste opdrachtgever,
Wat een leuke start up! Ik heb zelf een hele tijd met de trein gereisd en inderdaad regelmatig meegemaakt dat mensen hun spullen vergeten. De gevonden voorwerpen afdeling van de NS helpt je overigens ook niet echt mee.
Ik heb de opdracht relatief laat opgemerkt maar toch een logo gemaakt.
Ik heb voor het logo een twee uitgangspunten geformuleerd:
1. Omdat het logo gedrukt gaat worden wil ik weinig effecten in het logo verwerken. Eens te meer omdat dit beter uit de printer komt en anderszijds omdat het op deze wijze ook op verschillende kleuren ondergronden tot zijn recht blijft komen.
2. Ik heb besloten om qua kleurgebruik aan te sluiten bij de kleur van de telefoon. Ik denk dat het verstandig is om een logo (en een sticker) te ontwerpen die opgaat in het design van je telefoon. Veel mensen hechten daar waarde aan. Een kleurrijk logo contrasteert veel met de telefoon en springt daardoor constant in het oog. Op de zwarte cover een bijvoorbeeld een iphone valt de sticker in het dagelijks gebruik minder op maar valt wel op op het moment dat het moet.
Ik heb drie voorbeelden toegevoegd. 1 op een witte achtergrond, op een zwarte en kleurvariant die bijvoorbeeld op de website gebruikt kan worden. In de typografie heb ik dmv de pijl een kleine verwijzing toegevoegd naar het principe van het bedrijf: van lost -> found. Het logo krijgt op deze wijze op eenvoudige wijze een uniek en herkenbaar karakter.
Ik ben benieuwd naar uw reactie!
Met vriendelijke groeten,
Norbert
Datum start: 20-03-2013
Datum einde: 27-03-2013
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


Beste Norbert,
Dank je voor je logo's en uitgebreide uitleg. En het enthousiasme voor het concept. Toch heb ik bij de logo's niet het wauw gevoel. Ik weet niet of het het gekozen lettertype is, de vormgeving, maar ik heb er toch een beetje een jaren '90 gevoel bij. Een beetje toppop, free record shop zeg maar.
Groeten,
Bas