Logo voor nieuwe start-up

Datum start: 20-03-2013

Datum einde: 27-03-2013

Totaal budget: € 399.00
Nieuwste inzending
Book cover
quart

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Ontwikkel een logo voor een nieuwe dienst: lstfnd. Lost and Found. Het concept is eenvoudig: je kan een sticker met een unieke code op een product plakken (je telefoon, laptop, tablet, sleutelbos, camera, etc) en een eerlijke vinder kan via de unieke code en de website contact met je opzoeken.

Het logo moet dus op twee plekken gebruikt worden. De website en de stickers.

Belangrijk is dus dat het logo een hele duidelijke herkenbaarheid heeft. Het moet klein zijn (de stickers zijn immers niet al te groot), maar daarin wel 100% duidelijk, er moet een mogelijkheid zijn dat bij succes iedereen bij het logo meteen een herkenning heeft.

Bedrijfsomschrijving


Lstfnd is een nieuw bedrijfje dat uitgaat van de goede wil van mensen om gevonden voorwerpen terug te brengen. Hoe vaak zien we niet foto's van camera's langskomen met de vraag: wie is dit? Ik heb zijn camera en ik wil hem graag teruggeven. Met dergelijke stickers is het heel eenvoudig om de eigenaar terug te vinden.

Doelgroep


De doelgroep is primair de nieuwe werknomade. De mensen die veel reizen, vooral met de trein en bus, en veel elektronica bezitten die ze onderweg kwijt kunnen raken. Echter, uiteindelijk is het natuurlijk geschikt voor iedereen.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Wij laten dit geheel vrij aan de designer. We zijn op zoek naar het 'wauw' gevoel, geen retro, geen oude stijlen.

Designer: Dennisvandertol Dennisvandertol
logo-dennisvandertol-Rq1jqikS

Geen commentaar

DennisvandertolDennisvandertol

Beste opdrachtgever,

Hierbij mijn vertaling van het logo en gelijk twee voorstellen van het stickertje in een lichte en donkere variant. Het streepje van de "t" en van de "f" staan aan elkaar om "teruggeven" te symboliseren. Het streepje vormt dus een connectie tussen deze twee afkortingen. De kleur magenta symboliseert "verlies" en "groen" terugvinden. Het lettertype van het logo (en fictieve code)staan in een extra bold om zo goed leesbaar te blijven op klein formaat. Ik ben benieuwd wat u ervan vindt. Het is in ieder geval erg leuk om aan te werken. Mochten er op- of aanmerkingen zijn dan hoor ik het graag en pas ik het graag voor u aan.

Vriendelijke groet,

Dennis

chi666chi666

Dank je voor je design. Ik heb er geen wow gevoel bij als ik eerlijk ben. De kleuren snap ik, hoewel ze wel heel veel op enexis lijken ook. Maar het raakt me niet dat ik denk: ja, dit is het.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.