Bij deze een voorbeeld van hoe het er op een iPhone uit zou zien. Subtiel, maar aanwezig, de corpsgrootte van de site en de code is dezelfde als van de tekst: 'designed by ...'.
Datum start: 20-03-2013
Datum einde: 27-03-2013
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


Ik begrijp je gedachte dat men het wel moet durven plakken, aan de andere kant moet een vinder het ook wel zien en dat maakt het dat het ook wel iets in het oog zou moeten mogen springen. Daarnaast denk ik dat als het goed eruit ziet je juist ook een gespreksonderwerp hebt. Gezien de vele plaatjes die je vaak op apples en zo ziet denk ik dat het niet erg is als het juist wel in het oog springt.
Dat maakt deze net iets te 'veilig'. Het vergrootglas vind ik logisch, maar ook weer iets te traditioneel.

Bij deze ook een versie voor een lichtere achtergrond (witte iPhone bijvoorbeeld)

Met de briefing in mijn achterhoofd ben ik te werk gegaan en dacht, het moet ook een logo zijn dat mensen op hun spullen WILLEN plakken; het moet niet in de weg zitten, en geen afbreuk doen aan het design, maar wel communiceren. Daarom heb ik het zo clean mogelijk gehouden, met slechts typografie (een dunne, duidelijke letter) en een simpel vergrootglas. Duidelijke boodschap.