Logo voor onderzoek&event rondom personeelswerving
Wedstrijd gegevens:
Pakket brons
Behoefte:
Bedrijfsomschrijving:
Digitaal-Werven is een onderzoek naar de beste digitale sollicitatie-ervaring. Het beoordeeld jaarlijks meer dan 400 websites van grotere organisaties in Nederland op hun 'werken bij site', bekijkt de aanwezigheid in social media van deze bedrijven en solliciteert er ook om te zien hoe men omgaat met sollicitanten (digitaal dan).
Dit alles komt jaarlijks samen in een evenement waarop de resultaten worden gepresteerd en een winnaar wordt uitgeroepen. Na 5 jaar is het een redelijk bekend merk geworden binnen de recruitment industrie, zeker als gekeken wordt naar arbeidsmarktcommunicatie.
Kernwaarden van het onderzoek zijn 'sollicitant centraal' (dus mens centraal) en vooruitstrevend / innovatief.
Doelgroep:
De primaire doelgroep zijn recruiters en arbeidsmarktcommunicatie specialisten van grote bedrijven. Daarnaast zijn ook mensen van (arbeidsmarkt) reclamebureaus en recruiters van werving en selectiebureaus de doelgroep.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Een icoon dat los gebruikt kan worden en duidelijk herkenbaar is in combinatie met de naam. Het logo zal o.a. gebruikt worden voor de website, maar ook de award (een galzen gelazerde beeldje) en een oorkonde.
Geen voorkeuren qua kleuren.
Het huidige logo is zeker niet wat ik zoek.
Fris, energiek en menselijk.
Tjeerd van der Velde vormgeving
-
-
Toelichting van de designer Tjeerd van der Velde vormgeving:
Beste opdrachtgever,
Hierbij mijn deelname. Het is een woordmerk met een icoon die op elkaar aansluiten. Door het poppetje te verwerken in de i ontstaat er eenheid. Woord en beeldmerk zijn los van elkaar te gebruiken, dus is de toepasbaarheid hoog. De pijl staat voor het wervingsproces en staat omhoog voor een positief beeld.
Ik hoop u geinspireerd te hebben met mijn ontwerp,
Met een vriendelijke groet,
Tjeerd van der Velde -
chi666 zegt :
Ik zie de gedachte en vind het erg leuk gevonden, maar het raakt me op de een of andere manier niet echt. Sorry. Vervelende is dat ik ook niet zo kan uitleggen waar dat hem in zit..
-
Tjeerd van der Velde vormgeving zegt
Beste opdrachtgever, bedankt voor de reactie, het lastige is door het ontbreken van persoonlijk contact een ontwerp te ontwikkelen die bij de visie van de organisatie past, ik zal nog eens een poging doen tot een nieuw concept.
Met een vriendelijke groet,
Tjeerd van der Velde -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-