Logo voor onderzoek&event rondom personeelswerving

Wedstrijd gegevens:
Pakket brons

  • Wedstrijd van: chi666
  • Categorie: Logo
  • Totaal budget: € 199.00
  • Datum start : 20-07-2012 08:24
  • Datum einde : 10-08-2012 08:21
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,ai,bmp
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 43
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Een logo voor Digitaal-Werven (www.digitaal-werven.nl) (let op: het is Digitaal-Werven, met streepje, 2 hoofdletters en geen .nl erachter). Het huidige logo is nu 5 jaar oud en het is tijd voor een verfrissing van het geheel. Het logo moet aansprekend zijn, bestaan uit een duidelijk herkenbare icoon (die echt een icoon in de markt kan worden) in combinatie met de naam, waarbij het uiteraard de voorkeur heeft als ze los te gebruiken zijn (naam en icoon), maar samen iets extra's bieden.

Bedrijfsomschrijving:

Digitaal-Werven is een onderzoek naar de beste digitale sollicitatie-ervaring. Het beoordeeld jaarlijks meer dan 400 websites van grotere organisaties in Nederland op hun 'werken bij site', bekijkt de aanwezigheid in social media van deze bedrijven en solliciteert er ook om te zien hoe men omgaat met sollicitanten (digitaal dan).

Dit alles komt jaarlijks samen in een evenement waarop de resultaten worden gepresteerd en een winnaar wordt uitgeroepen. Na 5 jaar is het een redelijk bekend merk geworden binnen de recruitment industrie, zeker als gekeken wordt naar arbeidsmarktcommunicatie.

Kernwaarden van het onderzoek zijn 'sollicitant centraal' (dus mens centraal) en vooruitstrevend / innovatief.

Doelgroep:

De primaire doelgroep zijn recruiters en arbeidsmarktcommunicatie specialisten van grote bedrijven. Daarnaast zijn ook mensen van (arbeidsmarkt) reclamebureaus en recruiters van werving en selectiebureaus de doelgroep.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Een icoon dat los gebruikt kan worden en duidelijk herkenbaar is in combinatie met de naam. Het logo zal o.a. gebruikt worden voor de website, maar ook de award (een galzen gelazerde beeldje) en een oorkonde.

Geen voorkeuren qua kleuren.

Het huidige logo is zeker niet wat ik zoek.

Fris, energiek en menselijk.

VormgeverNodig.nl
  • Logo # 110799 voor Logo voor onderzoek&event rondom personeelswerving wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer VormgeverNodig.nl:

      Beste opdrachtgever,

      Hierbij mijn inzending voor uw logo.

      Ik heb ervoor gekozen om het logo in blauw en groen te maken omdat het wat zakelijker oogt en toch een fris uiterlijk heeft. Tevens heb ik ervoor gekozen om een wat meer web-based icoon te maken als beeldmerk om de link naar het digitale erin te houden. De gedachte achter het beeldmerk is een sollicitant die zijn cv via e-mail aan bied. Die afbeelding van de figuur kan natuurlijk ook nog los in de huisstijl gebruikt worden.

      Kleuren en vormen zijn natuurlijk nog aan te passen. Ik ben benieuwd naar uw op- en of aanmerkingen zodat ik het logo verder kan ontwikkelen naar uw smaak.

      Met vriendelijke groet,
      Remco M. Out

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network