Logo voor onderzoek&event rondom personeelswerving

Datum start: 20-07-2012

Datum einde: 10-08-2012

Totaal budget: € 199.00
Nieuwste inzending
Book cover
xandar

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Een logo voor Digitaal-Werven (www.digitaal-werven.nl) (let op: het is Digitaal-Werven, met streepje, 2 hoofdletters en geen .nl erachter). Het huidige logo is nu 5 jaar oud en het is tijd voor een verfrissing van het geheel. Het logo moet aansprekend zijn, bestaan uit een duidelijk herkenbare icoon (die echt een icoon in de markt kan worden) in combinatie met de naam, waarbij het uiteraard de voorkeur heeft als ze los te gebruiken zijn (naam en icoon), maar samen iets extra's bieden.

Bedrijfsomschrijving


Digitaal-Werven is een onderzoek naar de beste digitale sollicitatie-ervaring. Het beoordeeld jaarlijks meer dan 400 websites van grotere organisaties in Nederland op hun 'werken bij site', bekijkt de aanwezigheid in social media van deze bedrijven en solliciteert er ook om te zien hoe men omgaat met sollicitanten (digitaal dan).

Dit alles komt jaarlijks samen in een evenement waarop de resultaten worden gepresteerd en een winnaar wordt uitgeroepen. Na 5 jaar is het een redelijk bekend merk geworden binnen de recruitment industrie, zeker als gekeken wordt naar arbeidsmarktcommunicatie.

Kernwaarden van het onderzoek zijn 'sollicitant centraal' (dus mens centraal) en vooruitstrevend / innovatief.

Doelgroep


De primaire doelgroep zijn recruiters en arbeidsmarktcommunicatie specialisten van grote bedrijven. Daarnaast zijn ook mensen van (arbeidsmarkt) reclamebureaus en recruiters van werving en selectiebureaus de doelgroep.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Een icoon dat los gebruikt kan worden en duidelijk herkenbaar is in combinatie met de naam. Het logo zal o.a. gebruikt worden voor de website, maar ook de award (een galzen gelazerde beeldje) en een oorkonde.

Geen voorkeuren qua kleuren.

Het huidige logo is zeker niet wat ik zoek.

Fris, energiek en menselijk.

Designer: Adam Adam
logo-adam-fLS4lzhQ

AdamAdam

Dag Bas,

Met de opening onderaan is inderdaad beter.

Bij deze.

Mvg.

Adam

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-adam-kqoXimlE

AdamAdam

Beste Bas,

Bedankt voor je feedback en beoordeling.

Wat als we het pijltje omkeren?

Feedback is wederom welkom.

Mvg.

Adam

chi666chi666

Beter. Mag ik vragen, waarom heb je het nu niet open gemaakt aan de onderkant? Dan is het ook wat meer van 'erin' zeg maar (het werven stuk).

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-adam-fgKVaRNI

AdamAdam

Beste,

Mijn voorstel voor het logo.

Ik ben benieuwd naar jouw feedback.

Mvg.

Adam

chi666chi666

Beste Adam,

het ziet er zeker mooi en fris uit. Het poppetje is zeker leuk, alleen vraag ik me af of een pijltje naar benden (dat toch het gevoel van exit) geeft niet juist negatief overkomt.

gr
Bas

AdamAdam

Beste Bas,

Bedankt voor uw reactie.

Zelf zag ik het pijltje als een entree: een pijl die de cirkel (bedrijf) binnenkomt, van boven naar beneden.
Ook de reden waarom ik de cirkel bovenaan heb opengelaten.

Mvg.

Adam

chi666chi666

Beste Adam,

Ik begrijp de gedachte, maar toch het is zo net de lift naar benden. Ik vrees altijd dat als ik zo'n associatie heb, anderen die zeker ook zullen hebben.

gr
Bas

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.