Mijn ontwerp:
Om duidelijk te maken dat het om praktische informatie gaat (dus niet om; waar kun je gezellig een kopje koffie drinken) van een buurt, heb ik een 2 icons gemaakt van een staafdiagram met de vorm van huisjes.
Tekst, lettertype, kleur en compositie kan ik nog makkelijk aanpassen, het gaat vooral om dit idee als icon wat een pakkend en duidelijk beeld oplevert.
Ook heb ik nog een logo gemaakt zonder icon in frisse kleuren.
Logo voor OOZO.nl. Weet wat er gebeurt in je buurt
Datum start: 10-02-2013
Datum einde: 24-02-2013
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


Beste,
Op zich een goed idee. Maar het logo wordt zo te financieel en te zakelijk. Het gaat ook om het "bespieden" van de buurt of wijk.
Groet, Marcel
ok, bedankt voor de feedback. En wat vinden jullie van het logo linksboven, dus zonder de huisjes?
(ik weet dat jullie iets spannenders zoeken met 'bespieden', maar de stijl van het logo (strak, rustig en helder) is wel mijn stijl, dus wil graag weten of ik op deze stijl kan door ontwerpen.)
In het logo zonder huisjes vinden wij de verschillende fonts niet zo mooi. Strak, rustig, helder zijn op zich prima. Het hoeft niet heel uitbundig. We zoeken inderdaad wel naar het spannende aspect. Voor een meer zakelijke site zou trouwens je logo met huisjes (rechtsonder) prima zijn.