Logo voor OOZO.nl. Weet wat er gebeurt in je buurt
Wedstrijd gegevens:
Pakket brons
Behoefte:
OOZO.nl laat zien wat er gebeurt in je straat of buurt. De informatie is dynamisch heeft betrekking op je straat of buurt. Bijvoorbeeld: vergunningen, 112 meldingen, faillissementen, nieuwe bedrijven, huizen te koop, foto's, tweets enz. enz.
Daarnaast per straat, buurt statische informatie: aantal inwoners, gemiddelde huizenprijs, officiele instanties in de buurt.
Geen site met lokaal nieuws, maar snel wisselende informatie.
Bedrijfsomschrijving:
OOZO.nl is een nieuw project van Binq Media. Binq Media exploiteert websites, waaronder faillissementsdossier.nl en faillissementsdossier.be
Doelgroep:
De doelgroep is breed, zowel mannen als vrouwen in de leeftijd van 25-55. De bezoeker zal relatief kort de site bezoeken (1 a 2 pageviews per bezoek). De bezoeker zal wel regelmatig terugkomen.
Het meeste verkeer wordt gegenereerd middels SEO.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
OOZO staat voor: Oooh, zit dat zo. De naam OOZO.nl is het belangrijkste in het logo. De naam moet duidelijk leesbaar blijven. De tagline is "Weet wat er gebeurt in je buurt" De tagline hoeft niet te worden verwerkt in het logo.
Het logo mag een frisse, pragmatische en dynamische uitstraling hebben. Wij denken met name aan de kleur groen, mogelijk aangevuld met blauw. Andere suggesties zijn welkom. In ieder geval frisse, heldere kleuren.
Een icon mag worden toegevoegd, maar is niet noodzakelijk.
vosmerel
-
-
Toelichting van de designer vosmerel:
Mijn ontwerp:
Om duidelijk te maken dat het om praktische informatie gaat (dus niet om; waar kun je gezellig een kopje koffie drinken) van een buurt, heb ik een 2 icons gemaakt van een staafdiagram met de vorm van huisjes.
Tekst, lettertype, kleur en compositie kan ik nog makkelijk aanpassen, het gaat vooral om dit idee als icon wat een pakkend en duidelijk beeld oplevert.
Ook heb ik nog een logo gemaakt zonder icon in frisse kleuren. -
binqmedia zegt :
Beste,
Op zich een goed idee. Maar het logo wordt zo te financieel en te zakelijk. Het gaat ook om het "bespieden" van de buurt of wijk.
Groet, Marcel -
vosmerel zegt
ok, bedankt voor de feedback. En wat vinden jullie van het logo linksboven, dus zonder de huisjes?
-
vosmerel zegt
(ik weet dat jullie iets spannenders zoeken met 'bespieden', maar de stijl van het logo (strak, rustig en helder) is wel mijn stijl, dus wil graag weten of ik op deze stijl kan door ontwerpen.)
-
binqmedia zegt :
In het logo zonder huisjes vinden wij de verschillende fonts niet zo mooi. Strak, rustig, helder zijn op zich prima. Het hoeft niet heel uitbundig. We zoeken inderdaad wel naar het spannende aspect. Voor een meer zakelijke site zou trouwens je logo met huisjes (rechtsonder) prima zijn.
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-