logo voor studiekeuze-instrument SIMON

Datum start: 11-10-2013

Datum einde: 21-10-2013

Totaal budget: € 299.00
Nieuwste inzending
Book cover
CRedelijkheid

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


De dienst onderwijsondersteuning van de faculteit psychologie en pedagogsiche wetenschappen van de Universiteit Gent ontwikkelt een studiekeuze-instrument.
Het gaat om een online instrument waarmee studiekiezers een match kunnen vinden tussen hun persoonlijke interesses en vaardigheden enerzijds en de opleiding anderzijds.
Studiekiezers krijgen een antwoord op de vragen:
- welke opleidingen passen bij mij? (interesses)
- wat zijn mijn slaagkansen? (vaardigheden)

Meer informatie en een zeer voorlopige versie op www.simon.ugent.be

We zoeken een logo voor het instrument. De test heet SIMON. Dit staat voor Studievaardigheden en Interesse MONitor.

Bedrijfsomschrijving


www.UGent.be

Doelgroep


Studiekiezers. Het gaat hoofdzakelijk om leerlingen uit het laatste jaar secundair onderwijs die op zoek zijn naar een opleiding hoger onderwijs.
Ook leerkrachten secundair onderwijs moeten zich aangesproken voelen.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Zwart-wit drukwerk moet in elk geval mogelijk zijn.
Daarnaast zoeken we iets wat jonge mensen aanspreekt zonder kinderachtig te zijn, het gaat immers om serieuze keuzes die worden gemaakt.

Het logo kan zowel de naam zijn, als een embleem, als een figuur die SIMON voorstelt.

Designer: RichardFarla RichardFarla
logo-richardfarla-rStYd4rI

Geen commentaar

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-richardfarla-qqZppCTI

Geen commentaar

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-richardfarla-qEG71K5I

RichardFarlaRichardFarla

Hierbij mijn logo voorstel.

Ik heb gezocht naar een icoon/vorm die triggert, nieuwsgierig maakt, krachtig en vertrouwen uitstraalt. De vragen en keuzes die een studiekiezer heeft heb ik gesymboliseerd in een doolhof stramien. De duidelijk paden en lijnen symboliseren de begeleiden naar de uiteindelijke keuze.

Ik heb er voor gekozen het logo een ondersteunend vlak te geven waardoor het digitale gevoel wordt versterkt van het logo. (vorm van een knop/icoon van een app) om dat we het hier hebben over een digitale tool die wellicht ook op andere platformen aangeboden gaat worden dan alleen de computer heb ik daar sterk rekening mee gehouden bij het kiezen van de vorm van het logo.

Ik hoor graag uw reactie.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.