Logo webwinkel gericht op plus size vrouwen

Datum start: 30-05-2011

Datum einde: 13-06-2011

Totaal budget: € 325.00
Nieuwste inzending
Book cover
jeffrypas

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Mockai voorziet niet in kleding, maar in zelfverzekerdheid en zelfbewustzijn met oog voor trends en uitstraling. Dit zijn de redenen waarom klanten graag een bezoek brengen aan de webshop. Shoppen wordt op deze wijze geen zoektocht, maar een beleving. Een groot aantal webwinkels stralen middels hun benaming duidelijk uit gericht te zijn op ‘grote’ maten. Mockai kiest er bewust voor dit juist niet te doen. Het merk en de bijbehorende doelgroep staan op gelijke hoogte met de reguliere maten. Vrouwen in bezit van een plus size maat zijn niet zielig en onzeker. Integendeel, het zijn vrouwen die zelfverzekerd in het leven staan en die dit ook willen uitstralen. Mockai is de weerspiegeling van dit gevoel.

Bedrijfsomschrijving


In tegenstelling tot enkele jaren geleden is er vandaag de dag iets makkelijker om plus size kleding te kopen voor de gevormde, volslanke vrouw. Helaas zijn de winkels voor deze "curvy" vrouwen meer gericht op de wat oudere casual geklede dames. Dit is heel frustrerend als je als jonge vrouw met een maatje meer (vanaf maat 40-42) op zoek bent naar een leuke outfit voor alledaags, in een zakelijke omgeving, uitgaan of een andere speciale gelegenheid.


In de Verenigde Staten, Canada en Denemarken wordt steeds meer modieuze kleding gemaakt voor de curvy vrouw. In Nederland wordt nog niet voldoende ingespeeld op deze markt.

Met Mockai willen wij naast een webwinkel een platform bieden waar curvy vrouwen niet alleen kleding kunnen kopen, maar ook een lifestyle beleving kunnen krijgen. Door middel van social media en mobiele personal styling willen wij de curvy vrouw helpen om zich zonder al te veel problemen als de jonge modieuze vrouw die zij is te presenteren, zowel zakelijk als privé. Wij willen onderdeel uitmaken van het dagelijks leven van deze vrouw en haar helpen die met zelfvertrouwen tegemoet te gaan.

Doelgroep


Zelfverzekerde vrouwen vanaf maat 40-42. Leeftijd: 18-40 jaar. Het betreft niet de groep 'dikke' vrouwen (met alle respect), maar de gevormde (ook wel curvy genoemde) vrouwen.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Zwart en groen zijn primaire kleuren (zie kleurenpalet bijlage).

Niet te speelse uitstraling. Geen kleurenfestijn. Basis is te vergelijken met logo winkelketen ZARA of GAP. Zakelijk, doch vlotte uitstraling.

Onderschrift " Curvy & Confident" gebruiken.
Logo mag een subtiele verwijzing naar curvy doelgroep bevatten

Designer: graphix graphix
logo-graphix-WRfW7wqO

graphixgraphix

En nog een nieuw ontwerp dat wat tijdlozer is. Ik ben benieuwd!

Groetjes Sandra

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-graphix-qYPiejE8

graphixgraphix

Hoi Faizel, bij deze nog een versie met het aangepaste gezicht en straks stuur ik ook nog een nieuw idee.

Groetjes Sandra

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-graphix-JJau7Tto

graphixgraphix

Bedankt voor je reactie! Ik heb nog iets nieuws voor je bedacht. Ik ben benieuwd naar je reactie!

Groetjes Sandra

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-graphix-dsvE6tpw

graphixgraphix

Beste Faizel, bedankt voor je reactie!

Ik heb het logo aangepast en ben weer benieuwd wat je ervan vindt!

Groetjes Sandra

FaizelLFaizelL

Eigentijdser. Ben nu alleen bang dat de afbeelding associaties oproept met een kapperszaak. Rest van het logo is zeker de moeite waard.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-graphix-ucfNuINM

graphixgraphix

Wat een supergoed initiatief! Ik zal jullie zeker in de gaten houden! Natuurlijk heb ik ook meegedacht over jullie logo, dus ik ben heel benieuwd naar jullie reactie!

Groetjes Sandra

FaizelLFaizelL

Hallo Sandra,

Bedankt voor je reactie. Logo is zeker de moeite waard. De vrouw verwerkt in het logo oogt ietwat jaren dertig. Zou je het naar deze tijd willen halen? Mag iets spannender en curvy.

Groeten,

Faizel

FaizelLFaizelL

Sorry, ik denk dat we bij dezen hjet beeldmerk moeten laten vallen.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.